2023 R125:n muotoiluun on otettu vaikutteita merkin isommista R-malleista. Kate on R7-tyylinen ja polttoainesäiliön sivuilla on uudenmalliset tuuliohjaimet. M-muotoisen etukatteen keskelle on sijoitettu tehokas LED-ajovalo.
Pyörän varusteluun kuuluu nyt TCS-luistonestojärjestelmä, joka parantaa ajohallintaa liukkaalla tiellä, sateella ja kovissa kiihdytyksissä. Luistonesto on kytkettävissä pois esimerkiksi rata-ajossa. Vaihdeavustin on saatavilla lisävarusteena. Asennus sujuu nopeasti ja kätevästi esiasennetun johdotuksen ansiosta.
Uudessa R125:ssä on, R1-tyylinen, viisituumainen TFT-täysvärimittaristo kahdella teemalla. Street-näkymän keskellä on digitaalinen nopeusnäyttö ja palkkityyppinen kierroslukumittari sekä alareunassa vilkun, kaukovalon ja lämpötilan varoitusvalot. Track-näkymän keskellä on 25 kierroksen muistilla varustettu kierrosajastin ja yläpuolella palkkityyppinen kierroslukumittari, joten rata-ajossa olennaiset tiedot näkee yhdellä silmäyksellä.
2023 R125-mallissa on älypuhelinyhteyden mahdollistava tiedonsiirtoyksikkö (CCU). Yhteyden aktivointia varten kuljettajan älypuhelin yhdistetään pyörään Bluetooth-yhteydellä ja Yamahan ilmaisen MyRide-sovelluksen avulla.
Pyörän nestejäähdytteisen nelitahtimoottorin huipputeho on 11 kW (15 hv). Vääntöä ja tehoa saadaan tasaisesti isojen imu- ja pakoventtiilien, kompaktin palotilan sekä muuttuvan venttiilien ajoituksen, VVA-järjestelmän myötä. Se optimoi venttiilien ajoituksen kierrosluvun mukaan. Tämä varmistaa hyvän väännön ja tehokkaan kaasuvasteen koko kierroslukualueella.