BMW:n moottoripyöräsegmentti kasvoi vahvasti kolmannella vuosineljänneksellä. Yritys toimitti asiakkailleen sen aikana kaikkiaan 51 778 moottoripyörää ja skootteria. Vuotta aiemmin luku oli 48 999 kappaletta, kasvua siis 5,7 %.
Vuoden ensimmäisen yhdeksän kuukauden aikana luku oli 159 333 kappaletta. 2021 vastaava luku oli 156 609 kappaletta, kasvua kaikkiaan 1,7 %. Kappalemääräisesti kasvu oli miltei kokonaan perua kolmannelta kvartaalilta.
Suosittu GS-mallisto ja täysin sähköinen BMW CE 04 -malli olivat kasvun takana.
Myös liikevaihto kasvoi lupaavasti ja osoittaa, että kaupan menivät malliston kalliimman pään pyörät. Yhdeksän kuukauden liikevaihto oli 2,485 miljardia euroa, vuotta aiemmin 2,262 miljardia euroa. Kasvua liikevaihdossa 9,9 %.
Myös liikevaihdon osalta kasvu tuli suurimmalta osin kolmannelta neljännekseltä. Sen liikevaihto oli 822 miljoonaa euroa verrattuna 2021 jakson 641 miljoonaan euroon. Kasvua 28,2 %.
Kolmannen neljänneksen käyttökate nousi 123,1% 87 miljoonaan euroon verrattuna vuoden takaiseen 39 miljoonaan. Koko alkuvuoden osalta se oli 322 miljoonaa ja vertailujaksolla 323 miljoonaa, laskua 0,3 %.
BMW ennustaa koko vuodelle pientä kasvua toimitusten määrälle ja liikevoittomarginaalin säilyvän tavoitteeksi asetetun 8-10 % rajoissa.
Haasteena ovat, kuten monilla muillakin, tarvike- ja toimitusketjujen haastavuus, komponenttien saatavuus, Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja mahdollisen laman aiheuttamat riskit.