Yhteenlliittymä perustettiin vaihdettavissa olevien akkujen järjestelmien kehittämisen kiihdyttämiseksi. Samalla järjestö kehittää ja edistää uusien yhteisien teknisten määritysten rakentamista. Pyrkimys on globaaliin ja avoimeen järjestelmään.
Vaihdettavien akkujen järjestelmällä tarkoitetaan sitä, että pienet sähköajoneuvot: skootterit, moottoripyörät, miksei vaikka mopot ja ruohonleikkurit tai jopa pienet mönkijät, golfkärryt jne. varustettaisiin yhdellä, kahdella tai jopa useammalla kevyellä akkuyksiköllä, joka pystytään vain nostamaan paikaltaan ja vaihtamaan täyteen. Vaihto voisi tapahtua kotona tai maailmalla: tavoitteena on vaihtoakkuasemien ja niiden latausjärjestelmien rakentaminen esimerkiksi tavaratalojen yhteyteen.
Ajat aamulla kaupunkiin töihin, ja huomaat, että akku alkaa olla tyhjä. Samalla, kun pysäköit prätkäsi pysäköintihalliin, voit käydä vaihtamassa valmiiksi ladatun akun / akut täysiin kädenkäänteessä.
SBMC:n tavoitteena on varmistaa akkujen keskinäinen täysi yhteensopivuus sähköisen liikkuvuuden parantamiseksi. Yhteinen tahto tuli varsin selväksi heinäkuussa järjestetyssä yhteenliittymän tapahtumassa, jossa 40 jäsenistön edustajaa kokoontui KTM:n Motohallissa Mattighofenissa Itävallassa.
Teknisistä määrityksistä päästiin yksimielisyyteen ja prototyyppien tekeminen ja standardointi pääsi vauhtiin.
SBMC:n nykyiset jäsenet ovat: AVL, Ciklo, Fivebikes, Forsee Power, Hioki, Honda, Hyba, JAMA, Kawasaki, KTM, Kymco, Niu, Piaggio, Polaris, Roki, Samsung, Sinbon, Sumitomo, Suzuki, Swobbee, Vitesco, VeNetWork ja Yamaha.
Aiheesta aiemmin:
Honda, KTM, Piaggio ja Yamaha edistämään kevyiden sähköajoneuvojen vaihtoakkujen järjestelmiä
Gogoron vaihdettavien akkujen ja latausasemien standardiin sitoutui uusi skootterivalmistaja
Mp-valmistajat pääsivät sopimukseen vaihdettavien akkujen standardista