Perjantaina Tuuli haki tuntumaa pyörään pitkän ajotauon jälkeen ja vauhti olikin jo ensimmäisistä harjoituksista lähtien hyvällä tasolla. Päivän päätteeksi kymmenenneksi nopein Tuuli oli ainoastaan vajaan sekunnin kärkeä jäljessä.
Lauantaina aika-ajossa Tuuli piiskasi Agustansa todella hyvään kyytiin ja oli koko ajan nopeimpien kuljettajien joukossa. Valitettavasti toisella vedolla nopealla kierroksella eturengas luisti alta ja aika-ajo loppui siihen. Pettynyt suomalainen joutui tyytymään seitsemänteentoista lähtöruutuun, mutta eroa kärkeen oli vain reilu sekunti.
Lauantain kisassa Tuuli selvisi ensimmäisen kaarteen kolaroinneista ja nousi heti sijalle kaksitoista. Kierros kierrokselta sijoitus parani ja kilpailun loppupuolella Tuuli ajoi kakkospaikasta kisanneen ryhmän kiinni. Rajulla loppurutistuksella Tuuli nousi vielä pari sijaa kuudenneksi ja jäi vain vajaan sekunnin kakkospaikasta. Kilpailun voitti ylivoimaisesti Lorenzo Baldassarri.
Sunnuntain startissa ensimmäisessä kaarteessa oli jälleen ahdasta ja joukon keskivaiheilta startannut Tuuli oli sijalla kahdeksantoista ensimmäisten kaarteiden jälkeen. Sieltä alkoi taas nousu kohti parempia sijoituksia. Kyyti ei ollut aivan yhtä kylmää kuin lauantaina mutta imatralainen kohenteli pikkuhiljaa asemiaan sijalle yksitoista. Neljä kierrosta ennen ruutulippua Tuulen edessä ajanut Steven Odendaal kaatui ja pyörä jäi pahaan paikkaan radalle ja kisa keskeytettiin punalipulla. Keskeytyshetken tulokset jäivät voimaan ja Tuuli löytyi sijalta kymmenen. Kilpailun voitti jälleen Lorenzo Baldassarri.
”Olihan se hienoa päästä takaisin ajamaan. Kyllähän se aluksi vähän oudolta tuntui, mutta siitä se sitten pikkuhiljaa lähti menemään. Eihän se helppoa ollut, mutta onneksi loukkaantunut jalka ei ollut kovin kivulias. Jalka tosin väsyi tosi nopeasti ja pyörää ei oikein saanut kunnolla käännettyä puolelta toiselle. Oli kuitenkin helpotus huomata että vauhti ei ollut kadonnut mihinkään.
Aika-ajossa olin ihan kärkivauhdissa, mutta sitten ihan oma virhe, ylikovaa kaarteeseen ja jarrulla eturengas alta. Huono lähtöpaikka teki kisasta vaikean mutta nyt vauhtia riitti ja sain ajettua kärkiryhmän kiinni. Kisa oli fyysisesti tosi rankka koska kunto ei ole loukkaantumisen jäljiltä vielä paras mahdollinen. Kuudes sija huonolta lähtöpaikalta oli ihan huippusuoritus.
Sunnuntaiaamuna warm-upissa kroppa oli lauantain jäljiltä todella loppu ja pystyin ajamaan vain neljä kierrosta. Kisassa otin sitten aika varovasti ja pikkuhiljaa yritin nousta ylöspäin. Mutta aina kun menin ohi ja yritin puristaa vähän lisää niin tapahtui joku vaihteenvaihtovirhe. Ei vaan ollut jalassa enää voimaa vaihtaa kunnolla vaihdetta. Vähän harmittaa sillä vauhtia olisi ollut mutta ajo sortui omiin virheisiin kun ei ollut voimaa jalassa. Pyörä on nyt hyvä ja kunhan saadaan mies vielä kuntoutettua omalle tasolleen niin tulosta varmasti tulee, ” Niki kommentoi.