Spyder F3:n voimanlähteenä on Rotaxin kolmisylinterinen1330 cm3 rivimoottori, joka esiteltiin RT malliin viime vuonna. Huipputehoa pitäisi löytyä 115 hevosvoimaa 7250 kierroksella minuutissa. Vääntö puolestaan asettuu lukemiin 130 Nm 5000 kierroksella. ST- ja RS-malleissa käytettyihin 999 cm3 V2-koneisiin verrattuna tehoa on 15 hevosvoimaa enemmän ja vääntöäkin pienemmässä koneessa on "vain" 108 Nm.
Ehkä tärkein muutos hännäkkäänsporttisen ulkonäön lisäksi on Bomardierin UFit-järjestelmä, joka antaa kuljettajille mahdollisuuden valita sekä ohjaustangon että polkimien asennon sellaiseksi, joka parhaiten tukee heidän ajotyyliään. Säädöt ulottuvat kruisailutyyppisestä jalat eteen asennosta sporttisempiin.
Pyörän - tai kolmipyörän ulkonäkö matala ja aggressiivinen, ja siinä on automainen etusäleikkö. Lisäksi sen sivuja ei ole paneloitu, joten runko ja moottori - tai ainakin osia niistä on jätetty näkyville. Vaikea sanoa, onko tavoitteena ollut moottoripyörämäisempi tunnelma, näistä kuitenkin aina taitetaan peistä, onko kyseessä moottoripyörä vai enemmän auto.
Spyder F3:ssa on Brembon toimittamat nelimäntäiset monoblokkisatulat edessä ja takana yksimäntäiset kelluvat selliaset. Pysäköintijarruna toimii takajarru. F3:ssa on aina ABS-jarrut, luistonesto ja ajonvakautus sekä tehotettu ohjaus. Etujousituksesta huolehtivat Foxin Podium -iskunvaimentimet ja takana on Sachsin monovaimennin.
Painoa vempeleelle on kertynyt 385 kilogrammaa, päälle tulevat vielä kaikki tarvittavat nesteet. Polttoainesäiliön tilavuus on 31 litraa.