Pyörä julkistettiin Osakan Mp-näytttelyssä 19. maaliskuuta, ja on suunnattu ainakin alkuun Japanin markkinoille.
Kuten ennakoimme, pyörässä käytetään samaa nestejäähdytteistä nelitahtista 1084 cm3 rinnakkais-twiniä kuin Africa Twinissä, Rebel 1100 -cruiserissa ja NT1100-sport tourerissa. Luvassa on noin 102 hevosvoimaa ja 104 Nm laadukasta, käyttökelpoista vääntöä jo suhteellisen alhaisista kierroksista lähtien.
Runko lienee teknisesti melko sama kuin NT1100-mallissa ja Africa Twinissä, alusta samaten, tosin lyhyemmin joustoin. Vanteet ovat 17-tuumaiset ja jarrut Nissinin. Jousituksesta vastaa Showa SFF-BP.
Ajoasento on caferacermaisen etunojamallinen. Lopputuloksena on pyörä, jolla lienee hyvät kaarreajo-ominaisuudet kanttailuun ja mukavuutta tehdä myös pidempää matkaa. Samalla kokonaisuus tekee kunniaa alkuperäiselle café racer -ajattelulle.
Etuvalo on perinteisen pyöreä ja kate hieman kilpa-ajomainen. Ohjaustanko on clipon-mallinen ja peilit on sijoitettu äkkiseltään katsoen stongien päihin, mutta todellisuudessa ne on kiinnitetty katteeseen. Tosin ohjaustangon alapuolelle, joten ajotunnelma lienee siinä mielessä "aito".
Bensatankki näyttää isolta ja pakoputkisto päättyy yhteen äänenvaimentimeen. Pyörässä on myös kromia yhden café racerin tarpeiksi.
Pyörä tulee markkinoille sekä perinteisellä tai DCT-automaattivaihteistolla varustettuna.
Odotamme mielenkiinnolla, milloin malli rantautuu myös Eurooppaan. 2023?
Aiheesta aiemmin:
Honda julkisti tulevan Hawk 11. tiiserin – malli esitellään Osakan mp-messuilla