Idea ei ole siis uusi Mattighofenin väelle. He testasivat jo puolenkymmentä vuotta sitten enduropyörää, jossa oli scramblerin elementtejä. Töitä on myös tehty sellaisen edullisen enduron eteen, joka olisi sopivainen jokapäiväiseen käyttöön, ja joka perustuisi 690-sarjan isompaan siskoon.
Tähän mennessä kaikki suunnitelmat ovat kokeneet punakynän, mutta tämän version pitäisi tulla tuotantoon 2024.
Resepti on yksinkertainen: siinä käytetään uutta seuraavan 390-sukupolven runkoa ja uudelleen kehitettyä yksisylinteristä moottoria. Kuvissa näkyy vielä vanha moottori.
Jousituksen osat ja jarrut ja uusi banaanin muotoinen keinuhaarukka ovat tulevan pikku-Duken perua.
Offroad-kelpoisuutta ovat tuomassa 21 tuumainen eturengas (Adventuressa 19") ja pinnavanteet sekä kunnollinen koko pohjan suojaava panssari. Maastokelpoiset ovat myös renkaat, kuvan prototyypissä ne ovat Conti TKC 80:t.
Muut piirteet ovat vielä kaukana sarjatuotantovalmiista. Etuvalon maski on lainattu 790 Adventuresta ja korvataan tuotantomallissa omalla, todennäköisesti kapeammalla versiolla. Kate, joka nyt paljastaa ison osan pyörästä, korvattaneen tyylikkäämmällä versiolla, joka heijastaa KTM:n nykytyyliä.
Lisäksi kuvissa näkyvät tankki ja mittaristopaneeli edustavat väliaikaisia ratkaisuja ja niitä varmasti vielä viilataan ennen esittelyä.
Hinta asettunee samalle tasolle kuin 390 Adventuressa, joten hintataso on edullinen ainakin verrattuna merkin professionaaleimpiin enduropyöriin. Lisäksi tämä sopii myös arkiajoon.
Talossa on lisäksi keskustelun alla Supermoto-versio mallisarjasta, samantyyppinen kuin 690-sarjasta. Molemmat voitaisiin esitellä vuoden 2023 lopulla yhdessä päivitettyjen 390 Adventuren ja 690 Enduron kanssa.