Brice Hennebert tunnetaan ainutlaatuisista luomuksistaan ja kahdesta aiemmasta rakentamistaan Indian Scout -pohjaisesta Appaloosa-sprinttiraaserista. Mies on luvannut luoda kaksi erityistä FTR:ää, Black Swanin ja FTR AMA:n kahdelle veljekselle.
Black Swan on vielä julkistamatta, mutta näytille tuotiin FTR AMA, jossa on karua 1980-luvun henkeä.
– Briiffi pyörän valmistamiseksi oli melko avoin: jotain värikästä ja yhtä terävää kuin panssarivaunu. Ainoa rajoitus oli, että maalipinnan pitäisi olla Martini Racingin värityksen inspiroimaa. Tutkimustyön ja pohdinnan tuloksena perustin ulkonäön 80-luvun AMA SBK kisapyörien ja ralliautojen vastaavaan. Päävaikuttimena oli Lancia Delta HF sekoitettuna Bol d'Orin 750-kuutioisiin ja joidenkin muskelipyörien DNA:han, Hennebert totesi.
Brice aloitti työskentelyn helmikuussa 2021, ja ensimmäisiä päätöksiä oli säilyttää pysty ajoasento sekä alkuperäinen ohjaustanko. Siitä lähtien onkin ehtinyt tapahtua paljon.
Pyörän suunnittelussa on hyödynnetty CADiä ja 3D-skannausta. Kaikki tarvittavat korinosat on 3D-tulostettu ja vahvistettu hiilikuidulla. Etulevy on niinikään 3D-tulostettu ja siinä on PIAA:n kisa-ajovalo ja Setrabin öljynjäähdytin. Etulevyn takapuolella on Indian Chiefin mittarinäyttö. Vanhanaikaisen näköinen, mutta siinä on Bluetooth-yhteys ja latausmahdollisuus.
Akku on viety pyörässä takaosaan kuten enduropyörissä. Satulan on päällystänyt pehmeällä säämiskänahalla Silver Machinen Jeroen.
Ilmanottopuoli on suunniteltu uusiksi ja kolmi-D-tulostettu, jotta siihen on saatu sopimaan DNA:n tehosuotimet. Polttoainetankit on valmistettu alumiinista sopimaan uuteen ulkonäköön. Toinen niistä sijaitsee istuimen alla.
Rungon sivulevyt suunniteltiin urheilullisemmiksi ja ne työsti Vinco Racing Hollannista Bricen CAD-suunnitelmien pohjalta. Vinco Racing hoiti myös kaikki muut tarvittavat työstöt takahaarukasta ja muista vastaavista lähtien.
Etupään rakenne on kopio Bol d’Or 750cc vastaavista adaptoituna 43mm Öhlinsin haarukalla. Takapäässä on puolestaan säiliölliset Öhlinsin vaimentimet, joiden mukaan se on muokattu. Takaswingi on 40 mm alkuperäistä pidempi ja saanut inspiraatiota samalta aikakaudelta.
– Vannesetti on todellista silmänruokaa. Tein yhteistyötä italialaisen JoNich Wheelsin Fabion kanssa ja niiden desing perustuu hänen Rush-vanteisiinsa, jotka on työstetty valualumiinista. Design tuo mieleeni kisa-Lanciassa käytetyt vanteet. Renkaina on Dunlopin GP-setti 200 millisellä takarenkaalla.
Jarrut ovat puolestaan Beringerin 4D:t, sama järjestelmä, jota Brice käytti Appaloosissakin. Nopeusmittaristosta pitää huolen Motogadget Moto Scope Mini.
Pakoputket hitsattiin ruostumattoman teräksen pätkistä hienosti yhteen ja äänenvaimentimina on modatut S&S Cycle Grand National -sliponit.
Pyörän maalipinnasta vastaa puolestaan Axecent Japanista.
Briceä voit seurata Facebookissa: @workhorsespeedshop -osoitteessa.