2022 MT-10 perustekniikka - moottori, runko ja alusta - on otettu supersport-luokan R1-ratapyörästä ja sovitettu katuajoon. Uudistetussa, EU5-hyväksytyssä moottorista löytyy aikaisempaa enemmän tehoa ja vääntöä. Uudistuneen muotoilun ansiosta MT-10 on olemukseltaan ja ilmeeltään entistäkin aggressiivisempi. Katepaneeleja on pantu uusiksi, ja Yamahalle tyypillinen Deltabox-alumiinirunko on enemmän näkyvillä.
Pyörän nelisylinterinen 998 cm3 moottori on Euro 5 yhteensopivuuden myötä saanut 5 hv / 4 kW lisää tehoa. Tehoa moottorissa on 122 kW / 162 hv. Vääntöä on lisää kierrosvälillä 4000 - 8000 r/min.
MT-10:ssä on kuusiakselinen kiihtyvyysmittaus antureineen. Se tuo pyörään on kallistettaessakin toimiva vetoluiston esto että wheelien esto.
Pyörässä on vakiona molempiin suuntiin toimiva vaihtoavustin (shifteri).
Muutenkin MT-10 on varustettu ensiluokkaisin jarru- ja alustakomponentein muista mielenkiintoisista ratkaisuista, kuten asentotunnistimella varustetusta kaasukahvasta puhumattakaan.
Lisää teknisistä tiedoista täällä: Yamahan uusi MT-10: lisää tehoa ja kuljettajaa avustavaa elektroniikkaa MT-sarjan lippulaivaan
2022 MT-10 pähkinänkuoressa
- · Tehokkaampi, EU5-hyväksytty, nelisylinterinen, 998cc, crossplane-moottori
- · Viritetty imuääni
- · Titaaninen pakoputkisto
- · Kompakti ja toimiva uusi muotoilu
- · Parannettu ergonomia
- · Brembon radiaali pääsylinteri
- · Yamaha YVSL-nopeudenrajoitin (Yamaha Variable Speed Limiter)
- · QSS-vaihdeavustin (Quick Shift System)
- · A&S-kytkin (Assist & Slipper)
- · Uusi 4,2" TFT-värinäyttö
- · APSG-kaasukahva, neljä PWR-vasteasetusta (Power Delivery)
- · Kuusiakselinen IMU-liiketunnistin
- · Kallistukseen reagoiva TCS-pidonhallintajärjestelmä (Traction Control System)
- · Luiston SCS-hallintajärjestelmä (Slide Control system)
- · Keulimisen LIF-estojärjestelmä (Lift Control System)
- · Moottorijarrutuksen EBM-hallintajärjestelmä (Engine Brake Management)
- · Jarrujen BC-hallintajärjestelmä (Brake Control)
- · Yamaha YRC-ajonhallintajärjestelmä (Yamaha Ride Control)
- · R1-malliin perustuva alumiininen Deltabox-runko
- · Pitkä alumiininen takahaarukka
- · Kompakti, 1405 mm akseliväli
- · Täysin säädettävä 43 mm:n KYB USD-etuhaarukka
- · Täysin säädettävä KYB-takaiskunvaimennin
- · Bridgestone Battlax Hypersport S22 -renkaat
2022 mallin MT-10:n värivaihtoehdot ovat Cyan Storm, Icon Blue ja Tech Black. Toimitukset ovat alkaneet ja pyörän kokonaishinta on 20 433,78 €
Aiheesta aiemmin:
Yamaha esitteli 2022 mallipäivityksensä EICMA-messuilla
Yamahan uusi MT-10: lisää tehoa ja kuljettajaa avustavaa elektroniikkaa MT-sarjan lippulaivaan