2022 MT-10 perustekniikka - moottori, runko ja alusta - on otettu supersport-luokan R1-ratapyörästä ja sovitettu katuajoon. Uudistetussa, EU5-hyväksytyssä moottorista löytyy aikaisempaa enemmän tehoa ja vääntöä. Uudistuneen muotoilun ansiosta MT-10 on olemukseltaan ja ilmeeltään entistäkin aggressiivisempi. Katepaneeleja on pantu uusiksi, ja Yamahalle tyypillinen Deltabox-alumiinirunko on enemmän näkyvillä.

Pyörän nelisylinterinen 998 cm3 moottori on Euro 5 yhteensopivuuden myötä saanut 5 hv / 4 kW lisää tehoa. Tehoa moottorissa on 122 kW / 162 hv. Vääntöä on lisää kierrosvälillä 4000 - 8000 r/min.

MT-10:ssä on kuusiakselinen kiihtyvyysmittaus antureineen. Se tuo pyörään on kallistettaessakin toimiva vetoluiston esto että wheelien esto.

Pyörässä on vakiona molempiin suuntiin toimiva vaihtoavustin (shifteri).

Muutenkin MT-10 on varustettu ensiluokkaisin jarru- ja alustakomponentein muista mielenkiintoisista ratkaisuista, kuten asentotunnistimella varustetusta kaasukahvasta puhumattakaan.

Lisää teknisistä tiedoista täällä: Yamahan uusi MT-10: lisää tehoa ja kuljettajaa avustavaa elektroniikkaa MT-sarjan lippulaivaan

Vuosimallin 2022 uusittu Yamaha MT-10.

Vuosimallin 2022 uusittu Yamaha MT-10.

2022 MT-10 pähkinänkuoressa

  • · Tehokkaampi, EU5-hyväksytty, nelisylinterinen, 998cc, crossplane-moottori
  • · Viritetty imuääni
  • · Titaaninen pakoputkisto
  • · Kompakti ja toimiva uusi muotoilu
  • · Parannettu ergonomia
  • · Brembon radiaali pääsylinteri
  • · Yamaha YVSL-nopeudenrajoitin (Yamaha Variable Speed Limiter)
  • · QSS-vaihdeavustin (Quick Shift System)
  • · A&S-kytkin (Assist & Slipper)
  • · Uusi 4,2" TFT-värinäyttö
  • · APSG-kaasukahva, neljä PWR-vasteasetusta (Power Delivery)
  • · Kuusiakselinen IMU-liiketunnistin
  • · Kallistukseen reagoiva TCS-pidonhallintajärjestelmä (Traction Control System)
  • · Luiston SCS-hallintajärjestelmä (Slide Control system)
  • · Keulimisen LIF-estojärjestelmä (Lift Control System)
  • · Moottorijarrutuksen EBM-hallintajärjestelmä (Engine Brake Management)
  • · Jarrujen BC-hallintajärjestelmä (Brake Control)
  • · Yamaha YRC-ajonhallintajärjestelmä (Yamaha Ride Control)
  • · R1-malliin perustuva alumiininen Deltabox-runko
  • · Pitkä alumiininen takahaarukka
  • · Kompakti, 1405 mm akseliväli
  • · Täysin säädettävä 43 mm:n KYB USD-etuhaarukka
  • · Täysin säädettävä KYB-takaiskunvaimennin
  • · Bridgestone Battlax Hypersport S22 -renkaat

 

2022 mallin MT-10:n värivaihtoehdot ovat Cyan Storm, Icon Blue ja Tech Black. Toimitukset ovat alkaneet ja pyörän kokonaishinta on 20 433,78 €

Aiheesta aiemmin:

Yamaha esitteli 2022 mallipäivityksensä EICMA-messuilla

Yamahan uusi MT-10: lisää tehoa ja kuljettajaa avustavaa elektroniikkaa MT-sarjan lippulaivaan

Koeajossa Yamaha MT-10: Tähän asti tehokkain MT on toimiva ja käytössä yllättävän miellyttävä nakupyörä