Huutokaupan järjestäjä, ranskalainen Artcurial kertoo, että pyörää ei ole koskaan otettu pois alkuperäisestä tehdaspakkauksestaan eli se on täysin ajamaton ja rekisteröimätön.
Vuonna 1962 Honda hallitsi ylivoimaisesti Grand Prix -ratoja nelitahtisine moottoripyörineen. 50-kuutiosenttimetristen kategoriaan japanilaisvalmistaja oli kehittänyt CR110-mallin. Sen moottori oli yksisylinterinen ja varustettu neliventtiilikannella sekä kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Lisäksi siinä oli alunperin 8-pykäläinen vaihteisto (myöhemmin 10-vaihteinen).
Valitettavasti kaksitahtikoneet korvasivat vähitellen nelitahtiset moniventtiiliset moottorit.
Vuonna 1998 Honda juhlisti 50. olemassaolonsa vuotta esittelemällä 1997 Honda Dream 50:n, pienen jalokiven, joka muistuttaa kovasti alkuperäistä CR110:ä. Mallia myytiin vain Japanissa, ja siksikin nyt kaupan oleva tehdspaketissa oleva pyörä on harvinaisuus. Dream 50:ntä valmistettiin vain vuosina 1997-1998.
Punainen runko ja harmaat värit, suurikokoinen sylinterikansi, sekä takana että edessä levyjarrut ja digitaalinen sytytys; Dream-mallissa sekoitettiin ainutlaatuisella tavalla 60-luvun Hondan teknologiaa modernimpaan.
Yksisylinterisen 50 cm3 Dreamin moottorin teho oli noin 5,6 hevosvoimaa 10 500 kierroksella minuutissa ja maksimivääntö 4,07 Nm 8500 rpm. Pyörä on varustettu viisivaihteisella vaihteistolla ja ketjuvedolla ja koko komeuden paino on vain 81 kilogrammaa.
Pyörän on ostanut alunperinkin ilmeisesti keräilytarkoituksessa Baudouin Lempereur, joten on uuden omistajan tehtävä pohtia, ajaako tällä mekaanisella taideteoksella vai säilyttääkö sen tehdaspaketissa.
Honda Dream 50:n hinnaksi arvioidaan jotain 5000 - 10 000 euron välillä Pariisissa Salon Rétromobilessa 18. maaliskuuta pidettävässä huutokaupassa.
Asiasta kertoi Silodrome, ja Artcurialin sivuille pääset tästä.