Alkuperäistä 1960-luvun Batman-televisiosarjaa tehtiin kaikkiaan 120 jaksoa kolmen vuoden aikana 1966-1968. Camp-henkinen tv-sarja toi eloon DC Comicsin supersankarin, ja kyseessähän oli supersankaruutta parodioiva sarja toisin kuin 90-luvun ja myöhemmissä synkeätunnelmaisissa Batman-leffoissa.
Batmanina esiintyneen Adam Westin ja Robinina olleen Burt Wardin versio oli huomattavasti viihdyttävämpi ainakin nauruhermojen kutkuttavuuden osalta. Sarja oli joka tapauksessa varsin suosittu aikanaan.
Kaikkein ensimmäisin tv-sarjassa käytetty Batcycle oli omaa sukuaan Harley-Davidson, mutta se korvattiin pian uudella Lepakkopyörällä, jonka katteiden sisään kätkeytyi Yamaha Catalina 250 cm3 moottorilla. Pyörä ei kärsinyt ainakaan liiallisesta tehosta, sillä sitä löytyi vain 24 hevosvoimaa, mikä ei luonnollisesti kuulosta kovinkaan ratvakalta noin konnien pidätystilanteita ajatellen. Toisaalta elokuva- ja tv-pyörissä tärkeintä ei ole se, mitä on, vaan miten asiat toteutetaan; miltä ne näyttävät.
Lepakkomoottoripyörät – kaikkiaan neljä kappaletta – toteuttivat Kustomotiven Dan ja Korky Korkes.
Yamaha oli täysin vakio lepakkokatteita lukuunottamatta. Sitten pyörään lisättiin sivuvaunu ja sen kyytiin nelipyöräinen vähän perusruohonleikkuria isompi ajoneuvo, jolla Robin saattoi kiitää rosvojen perään 55 cm3 moottorin tarjoaman äreän vauhdin turvin.
Nyt huutokaupattavana oleva Batcycle on pyritty viimeistä piirtoa myöten rakentamaan samanlaiseksi kuin alkuperäinen Lepakkopyörä. Siitä vakuutena ovat Burt Wardin ja Adam Westin nimikirjoitukset.
Yksi poikkeus kuitenkin on, ja se on sellainen, että tässä versiossa Robinin nelipyörä on toteutettu sähkömoottorilla, joka tosin on tehty näyttämään tavalliselta bensamoottorilta.
Batcyclen hinnan arvioidaan nousevan huutokaupassa jonnekin 40 000 - 60 000 dollarin väliin.
Niin että jos haluat hankkia jotain todella erilaista, niin kannattaa käydä tutustumassa pyörään Mecumin sivuilla, kenties pyörä päätyy kokoelmiisi?