BSA:n paluun rahoittajana on toiminut intialainen Mahindra & Mahindra -konserni, jonka Classic Legends -tytäryhtiö omistaa sen nimen käyttöoikeuden nykyään aivan kuten Jawan ja Peugeot Motorcyclesinkin.
Tällä hetkellä BSA:lle rakennetaan uutta tehdasta Englantiin, muutos on raju yritykselle, joka oli yksi johtavia mp-alan valmistajia maailmassa 50- ja 60-luvuilla, mutta ajautui sittemmin konkurssiin miltei 50 vuotta sitten.
BSA Motorcycles Ltd. kertoi tulevasta julkistuksesta Twitter-tilillään ja myös Facebookissa hehkuttamalla "Legendan paluusta" ja "#BSAisBack. Olemme kehittyneet, mutta DNA:mme on muuttumaton".
Neljäntenä Mahindran & Classic Legendsin talliin kuuluu myös historiallinen intialainen Yezdi-brändi, joka sekin on tekemässä uutta tulemistaan.
Mutta lauantain jälkeen olemme viisaampia sen suhteen, millainen uusi BSA on. On huhuttu, että kyse olisi Triumph Bonnevillen näköisestä klassisesta roadsterista, jossa olisi yksisylinterinen 650 cm3 moottori.
Toinen skenario on, että BSA:ssa käytettäisiin samaa 300 cm3 moottoria kuin uudessa Jawassa, se kun on jo valmiiksi E5-hyväksytty.
Lähde: BSA Motorcycles
Aiheesta aiemmin:
Tulevassa BSA:ssa on 650-kuutioinen yksisylinterinen moottori