– Silmä reagoi jyrkkiin valon muutoksiin hitaasti. Esimerkiksi ajettaessa tunnelista kirkkaaseen auringonpaisteeseen, menee useampi sekunti, ennen kuin näkökyky palautuu normaalille tasolle. E-Tint -teknologialla varustetut aurinkolasit reagoivat valonvaihdokseen heti, 0,1:ssä sekunnissa, joten häikäisyä ei ehdi tapahtumaan, selitti kansainvälisestä markkinoinnista vastaava Avi Taheri, CTRL-aurinkolasien toimintaa.
– CTRL-aurinkolasin kehykset ovat kestävää, joustavaa materiaalia ja niitä voi säätää käyttäjän tarpeiden mukaan. Linssit ovat korkealaatuiset, iskunkestävää materiaalia. Niissä on 100% UV-suojaus sekä huurteen- ja häikäisyn esto suojaus.
– Käytettäessä voi valita automaatti- tai manuaalisen toiminnon, kulloisenkin käyttötarpeen mukaan. Lasit ladataan mikro-USB:n kautta ja lasit toimivat latauksella 70 tunnin ajan.
– Motoristeille on tarjolla E-Tint tegnologialla varustettu, visiirin sisäpuolelle asennettava kalvo, joka toimii samalla periaatteella kuin aurinkolasitkin. Virtaa kalvo saa visiirin ulkopuolelle kiinnitettävästä "virtalähdenapista" josta lyhyellä, joustavalla kaapelilla johdetaan tarvittava virta kalvolle.
Itse kalvo on siirrettävissä visiiristä toiseen, mutta ulkopuolelle kiinnitettävä virtalähdettä ei voi siirtää. Virtalähdenappeja on myynnissä erikseen ja ne maksavat 20 Yhdysvaltain dollaria kappale, selvitti Avi Taheri.
E-tintproducts.com:in kotisivuilta kävi vielä ilmi, että tuotevalikoimasta löytyy, aurinkolasien ja visiiriin kiinnitettävän kalvon lisäksi, E-Tint-teknologialla varustettuja laskettelulaseja. CTRL-aurinkolasien linsseistä ja sangoista löytyy useampia eri värivaihtoehtoja ja ne maksava 249,00-259,00 USA:n dollaria.
Visiiriin asennettava kalvo on lähes puolet edullisempi 129,99 USD (liekö EICMA:n ansiota, mutta ko. tuote on tilapäisesti loppu) ja laskettelulasit 349,99 USD. Yhdysvalloista tilattaessa on hyvä muistaa, että hintaan lisätään vielä arvonlisävero ja tullimaksut. Facebook-sivut: CTRL Eyewear.
Aiheesta aiemmin:
Global Vision Europe / PiWear: Ajolaseja bling blingistä karuimpaankin makuun
Kaikki Milanon EICMA 2021 -moottoripyörämessujen juttumme löydät täältä