Päivän aloitti Honda esittelemällä ensi vuodelle uusittuja malleja sekä X-ADV-skootterin keskikokoisen, 350-kuutioisen mallin ja 30 v juhlamallin Firebladesta.
Kuten ennakoimme MV Agusta puolestaan toi näytille kaksi varsin mielenkiintoisen näköistä uutta adventurepyörää.
Royal Enfield puolestaan oli uusinut kokonaan 350 Classic-mallin ja toi näytille myös rajoitetun valmistuserän juhlamallit Interceptorista ja Continental GT:stä. Lisäksi paikalla oli 650 cc naamioitu mysteerimalli, ilmeisesti tuleva 650 cc cruiser.
Triumph olikin paikalla vain Italian maahantuojan voimin. Näytillä oli valmistajan special-malleja sekä naamioitu tuleva 1200 cc Tikru. Ei siis vielä mitään varsinaisesti uutta.
Aamupäivällä ehdimme vielä sähköajoneuvovalmistaja Silenceon pressiin, jossa esiteltiin vaihdettava-akkuinen kätevä skootteri sekä samaan akkujärjestelmään perustuva nelipyöräinen sähköajoneuvo, joka ei siis kuulemma ole auto vaan pikemminkin katettu tuplaskootteri.
Tämähän on siis vasta jäävuoren huippua, lisää seuraa, ja tarkemmin tiedoin.
Muuten yleisvaikutelma messuista on aneeminen. Messujen näytteillepanijoilla on runsaasti tilaa käytössään, ja heitä on suhteellisen vähän. Myös se, että osa suurimmista puuttuu, vaikuttaa yleisilmeeseen.
Esillä on sähköpyöriä ja paikallisia kauppiaita, joita ei juuri ole aiemmin näkynyt. Tarkennamme tilannetta, kunhan ehdimme ravata hallit kunnolla läpi.
Aiheesta aiemmin:
Kaikki Milanon EICMA 2021 -moottoripyörämessujen juttumme löydät täältä