2022 Ducati Streetfighter V4 SP -mallissa kirjaimet SP tarkoittavat Sport Productionia. Uuden mallin pitäisi olla "adrenaliinia pumppaavin nakupyörä, joka on koskaan rullannut Borgo Panigalen tuotantolinjalta odottavien innokkaisiin käsiin", Ducatin tiedotetekstiä lainataksemme.
Tämä johtuu siitä, että V4 SP:n teho/painosuhde on jopa V4 S-mallia parempi kiitos 3 kiloa pienemmän painon. Ajokunnossa pyörä painaa vain 196 kg.
Pyörän "Talvitesti"-väritys on saanut inspiraationsa Ducati Corsen MotoGP- ja SBK-sarjojen pyöristä. Se poikkeaa perinteisimmistä Ducatin väritysnormeista, ja on miltei uhkaavan näköinen. Katteissa on mattamustaa, jota täydentää vanteiden ja winglettien mattamusta hiilikuitu, jotka antavat kontrastia pyörän punaisiin korostevärityksiin ja kiiltävään, harjattuun alumiinitankkiin. Hiilikuitusiivistä löytyvät myös Italian lipun värit.
Streetfighter V4 SP on varustettu hiilikuituisilla viisipuolaiilla vanteilla, jotka ovat 1,4 kg kevyemmät kuin V4 S:n takoalumiiniset.
Edessä on Brembo Stylema R -jarrusatulat, jotka toimivat hienosti myös radalla.
Alustana on sähköisesti säätyvä Öhlins Smart EC 2.0. Se perustuu tapahtumakohtaiseen dataan, joka mukauttaa vaimennusta kuljettajan ajotyylin mukaan. Ja yhdessä kaksitasoisten winglettien kanssa ne tarjoavat suorituskykyä sporttisessa käytössä.
Euro 5 -normit täyttävä Desmosedici Stradale -moottori on tilavuudeltaa 1103 cm3. Sen teho on 208 hevosvoimaa ja huippuvääntö 123 Nm / 9500 r/m.
Streetfighter V4 SP:n moottori on varustettu STM-EVO SBK luistokuivakytkimellä, joka toimii radalla jopa aggressiivisissa alasvaihdoissa lukitsematta takapyörää.
Mallissa on alumiiniset ja CNC-koneistetut jalkatapit, hiilikuituinen etulokasuoja, litiumioni-akku sekä tarjolla ratakäyttöön sopivia varusteita.
Streetfighter V4 SP tulee yksi-istuimisena versiona myyntiin tammikuussa 2022. Tarjolle tuleva väritys on nimeltään "Winter Test".