Uusi Ducati Streetfighter V2 on heille, jotka etsivät pyörää, jossa on Panigale V2:n sporttinen DNA sekä Streetfighterin asenne ja tyyli. Kyseessä pitäisi olla helposti käsiteltävä pyörä, jossa on riittävästi tehoa maksimihauskuuteen.
Käytännössä kyse on katteista riisutusta Panigale V2:sta. Pyörän numerotiedot ovat vakuuttavat, sen kuivapaino on 178 kiloa. Tilavuudeltaan 955 kuutiosenttimetrin Superquadro-moottori toimii rungon kantavana osana ja on saanut kaverikseen viimeisimmän sukupolven elektroniikkapaketin.
Streetfighter V2:ssa on luonnollisesti samaa klassista tyyliä kuin Streetfighter V4:ssä, mm. Jokerin kuuluisan virneen innostamat V-kirjaimen muotoiset päivänajovalot.
Pyörän ajoasento on Panigalea pystympi, ja ergonomiaan on muutenkin kiinnitetty huomiota: alumiininen ohjaustanko on sijoitettu korkeammalle ja on leveämpi kuin Panigale V2:ssa. Satula on leveämpi ja siinä on uudet pehmusteet. Lisäksi jalkatapit on sijoitettu uudelleen tilan lisäämiseksi. Ajoasennon muutoksilla on pyritty mahdollistamaan parempi hallinta sporttisessa ajossa ja silti samalla ajamisen mukavuus jokapäiväisessä käytössä.
Streetfighter V2:n moottori on Euro 5 -vaatimukset täyttävä Superquadro, ja sen teho on 153 hv /10 750 r/m. Maksimivääntö on 101.4 Nm / 9000 r/m. Moottori toimii hyvin tiellä, mutta on helposti hallittavissa myös radalla. Streetfighter V2:ssa on lyhyempi toisiovälityssuhde kuin Panigalessa, joten käytössä on enemmän vääntöä ja parempi reagointi kaasuun.
Moottori toimii alumiinisen monokokkirungon kantavana osana. Yksipuolinen takahaarukka, joka on myös liitetty moottoriin on 16 mm pidempi kuin Panigale V2:ssa. Pidempi akseliväli tarjoaa paremman stabiiliuden.
Edessä on 43 mm Showa BPF -teleskooppihaarukka ja takana Sachsin monovaimennin. Ne on kalibroitu mukaviksi tiellä, mutta ovat helposti säädettävissä kisakäyttöön.
Pyörässä on viisipuolaiset vanteet ja uudet Pirelli Diablo Rosso IV renkaat: edessä 120/70 ZR17 ja takana180/60 ZR17. Jarrupalat purevat astetta vähemmän aggressiivisesti kuin Panigalessa, joten ne sopivat paremmmin tiekäyttöön. Muuten jarrut ovat samat kuin sisarmallissa, Brembon M4-32 monoblokit, etulevyjen halkaisija on 320 mm.
Myös elektroniikkapuoli on otettu Panigale V2:sta. Siihen kuuluu kuusiakselinen inertiamittausyksikkö (IMU), joka ohjaa kaikkia pyörän sähköisiä järjestelmiä ja antaa sille pyörän aseman tilassa reaaliaikaisesti.
Elektronikkapakettiin kuuluvat kaarre-ABS-jarrujen kehitysversio, joka sallii luisumisen jarrun varassa, vetoluiston esto, wheelien hallinta, molempiin suuntiin toimiva vaihdeavustin sekä moottorijarrutuksen hallinta.
Tarjolla on kolme erilaista ajotapavalintaa: Sport, Road ja Wet. Elektronista laitevalikoimaa voi laajentaa optiona saatavilla Ducatin Data analysaattorilla (DDA + GPS) ja Ducatin multimediajärjestelmällä.
Pyörässä on täysi Led-valaistus päivänajovaloilla ja 4,3 tuuman tft-mittaristo.
Streetfighter V2 tulee myyntiin joulukuussa 2021 ja on valittavissa Ducatinpunaisena värivaihtoehtona mustilla vanteilla varustettuna.