Takaisinkutsu on jo toinen kerta saman ongelman osalta, ja koskee vuosimallien 2001-2010 ja 2012 GL1800- sekä 2001-2005 vuosimallien GL 1800 A -malleja. Ne moottoripyörät, jotka korjattiin edellisen takaisinkutsun aikana vuoden 2011 lopulla, joudutaan korjaamaan uudelleen tämän takaisinkutsukampanjan aikana, Honda kertoo.
Moottoripyörävalmistaja ei kuitenkaan vielä tiedä, miten vika korjataan. Käytännössä se lähettää kaikille pyörän omistajille tiedon siitä, miten tarkistaa ajoneuvo vian löytämiseksi, ja toinen kirje lähetetään, kun korjaus on saatavilla. Mikäli vika löytyy omistajan käydessä läpi pyörän, heidät neuvotaan viemään Winginsä jälleenmyyjän tarkastettaviksi.
Heinäkuussa Japanin Honda kertoi, että toissijaisesa jarrupääsylinterissä voi olla vikaa joissakin vuosimallien 2001-2010 ja 2012 mallivuosien GL:issä. Hondan antamien tietojen mukaan se oli 24.7.2014 mennessä saanut 533 takajarrun laahaamisilmoitusta pyöristä, jotka olivat jo käyneet aiemman takaisinkutsukierroksen korjaushuolloissa. Kahdeksassa tapauksessa näistä oli syttynyt pieni tulipalo takajarrun alueelle. Vian ei kuitenkaan tiedetä johtaneen onnettomuuksiin.