Rasmus Nurmen #9 perjantain treenit lähtivät hyvin käyntiin. Pyörän alustan säädöt osuivat heti nappiin, ainoastaan rengaspaineita jouduttiin pohtimaan todella lämpimän asfaltin ja ilman vuoksi.
Oikeat rengaspaineet löydettiin, ja jo toisella harjoituskerralla Nurmi paransi viime vuoden virallista rataennätystä sekunnilla. Kolmannella harjoituskerralla ajo kulki todella hyvin ja pito oli hyvä, Rasmus nappasi sekunnin pois kierrosajasta. Tästä oli hyvä lähteä lauantain aika-ajoihin.
– Lauantain aika-ajoihin lähdettiin paalupaikkaa hakemaan. Ilma oli jo aamusta lämmin ja asfaltti lämpeni kovaa vauhtia. Tiimin kanssa sovittiin että ajan pari nopeaa kierrosta ja tulen käymään varikolla tarkistamaan rengaspaineita. Sen jälkeen takaisin radalle ja pieni paineen muutos tuotti tulosta. Paalupaikka 2 sekunnin erolla toiseen ja reilulla kymmenyksen paremmalla omalla ajalla kuin perjantain harjoituksissa.
Nurmi lähti kisaan paalupaikalta. Ruudusta kaksi kisaan lähtenyt Arttu Matikainen sai kuitenkin hiukan paremman startin ja pääsi ekaan mutkaan ensimmäisenä. Jo ensimmäisellä kierroksella Rasmus ohitti Matikaisen pitkässä takasuoran jarrussa ja ajo lähti kulkemaan todella hyvin. Ero kakkoseen kasvoi joka kierroksella. Pyörä ja renkaat toimivat hienosti. Maaliin Rasmus tuli ensimmäisenä.
Ruutulipulla hän oli noin 22 sekuntia edellä. Samalla kirjattiin vielä viimeisellä kierroksella nopein kierrosaika ja uusi SSP300-luokan Kymiringin rataennätys.
2021 ajetaan yhteensä viisi kisaviikonloppua. Kausi jatkuu Alastaron osakilpailulla 30.7.-1.8.2021.