Brixton Rayburn 125.

Brixton Rayburn 125.

 

Brixton Rayburn 125 on valmistajansa mukaan "bobber-tyylinen" moottoripyörä. Brixtonin takana on 2017 tuotantonsa aloittanut itävaltalainen KSR Group, joka omistaa myös CFMoto, Lambretta ja Motron-brändit. Tämä antaa osviittaa siitä, että tuotteet ainakin osittain valmistetaan Kiinassa.

Rayburnin ulkonäkö on mukavasti vanhanaikainen, jota korostaa tavarateline ja pieni nahkainen työkalukotelo pyörän sivulla. Esteettistä kutkuttelua tarjoavat ruskea, nahkainen istuin, kaksisävyinen mattasininen maalipinta, pyöreä ajovalo sekä etuteleskooppien suojakumit. Myös pakoputkistossa on vanhaa klangia ja takalokasuoja on vanhan kunnon takalokasuojan mallinen.

Pyörän alaosa on musta moottori ja vanteet mukaanlukien.

Pyörässä on retrotunnelmaa heti uudesta lähtien, joten ulkonäköön on panostettu tosissaan.

Brixton Rayburn 125.

Brixton Rayburn 125.

Voimanlähteenä on 8,2 kW / 11 hv / 9000 rpm tuottava yksisylinterinen, ilmajäähdytteinen nelitahtimoottori. Rungossa on yksi alaputki ja moottori on osa kantavaa rakennetta.

Takana on kaksi iskunvaimenninta ja edessä teleskooppihaarukka. Pyörä painaa 134 kg, istumakorkeus on 790 mm ja huippunopeudeksi luvataan 99 km/h. Jos huippunopeus ei huimaa, niin eipä huimaa polttoaineenkulutuskaan. Laite vie valmistajan väittämän mukaan vain 2,3 litraa sadalla kilometrillä. Mitä tulee päästöihin, niin ne ovat vain 53 grammaa kilometrillä.

Pyörässä on levyjarrut sekä edessä että takana. Erikoisuutena niissä on se, että ne on linkitetty, eli etujarrun käyttö vaikuttaa aina myös takajarruun ja toisinpäin.

Itävallassa pyörä maksaa noin 3099 euroa, mikä ei ole loputtoman paljoa noin nätistä pyörästä. Tarvittaisiin tietenkin myös vielä maahantuoja. Lisätietoja Brixtonin sivuilta

Brixton Rayburn 125.

Brixton Rayburn 125.