Vespa on juhlinut 75:ttä toimintavuottaan ja 19 miljoonan skootterin valmistamista voittamalla arvostetun Webby Awardin "Websites and Mobile Sites: Car Sites & Car Culture” -kategoriassa Vespa.com-sivustollaan.

Palkinnon jakaa International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS), Digitaalisten taiteiden ja tieteiden akatemia, joka on johtava kansainvälinen Internetistä palkintoja jakava organisaatio. New York Times on kuvannut Webby Awardsia "Internetin korkeimmaksi kunnianosoitukseksi".

Webby Awardsin 25 jako sai viivalle kaikkiaan 13 500 ehdokasta yli 70 maasta. Ne keräsivät kaikkiaan yli 2,2 miljoonaa ääntä.

– Vespa.com asettaa uuden standardin innovaatiolle ja luovuudelle Internetissä, totesi Webby Awardsin toiminnanjohtaja Claire Graves. – Palkinto tunnistaa sen kyvykkyyden, nerouden ja kansainvälisen vision, mikä on Piaggio Groupilla, jonka osa Vespan brändi on.

Vespa.con on vuorovaikutteinen sisältöplatformi, joka sisältää uusinta teknologiaa täyttääkseen brändin erilaiset toimitukselliset vaatimukset institutionaalisesta läsnäolosta elämäntapasisältöön, ja sen fokus on vahvasti saavutettavuudessa. Sivusto perustuu designiin, joka antaa brändin näkyä yli 50 maassa. Se sisältää enemmän kuin 10 asiakasorientoitunutta palvelua mukaan lukien tuotekonfiguraattori, jälleenmyyjien palvelut ja testiajovaraukset, ja se luotiin Openmind-toimiston avustuksella.

Webby Awardsin jury koostuu maailmankuuluista viestinnän ja viihdemaailman asiantuntijoista, mukaan lukien esimerkiksi Mitchell Baker (pääjohtaja ja hallituksen pj, Mozilla Corportion), Paola Antonelli (Vanhempi kuraattori MOMA:ssa) jne.

Vespa Primaveran 75-vuotisjuhlamalli.

Vespa Primaveran 75-vuotisjuhlamalli.