Moto Guzzi V85 TT julkistettiin ensi kerran 2018, ja nyt tehdas siis päivittää sitä asiakkailta saadun palautteen myötä. Moottorin vääntöä on parannettu entisestään ala- ja keskierrosalueella optimoimalla työntötankojen nostoa ja keinuvipuja ohjaavia nokka-akseleita sekä hienosäätämällä moottorin ohjauselektroniikkaa.
Muuten moottori on ennallaan, kardaanivoimansiirrolla varustettu ilmajäähdytteinen 90° poikittain sijoitettu V-2. Ventiileitä on kaksi per sylinteri ja imuventtiilit ovat titaania.
Uudet pinnavanteet ovat nyt tubeless-mallia ja painavat yhteensä 1,5 kg vähemmän kuin aiemmin, mikä pienentää jousittamatonta kuormaa.
Kuljettajaa avustavaa elektroniikkaa on uusittu sen verran, että siinä on kaksi uutta ajotapavalintaa: Sport ja kustomoitavissa oleva Custom entisten Strada - Street, Pioggia - Rain ja Off-road-valintojen lisäksi. Valinnat vaikuttavat ABS:n, vetoluiston ja ride-by-wire-kaasun toimintaan.
Pyörässä on myös vakionopeudensäädin ja väri-tft-näyttö vakiona. Moto Guzzi MIA:aa, eli Guzzin lisävarusteena saatavaa multimediaplatformia käytettäessä, voit kytkeä älypuhelimesi pyörään laajentamaan mittaripaneelin toimintaa.
V85 TT on saatavilla uusina väriyhdistelminä: Nero Etna, Giallo Mojave ja Rosso Uluru.
V85 TT Travel saa kaikki samat uudistukset kuin TT-versiokin. Ja kuten aiemminkin sen lisävarusteet mahdollistavat pidemmänkin matkanteon siltä seisomalta. Niihin kuuluvat touring-tuulilasi ja sivulaukut, LED-lisävalot sekä säädettävät kahvanlämmittimet ja Guzzin multimediaympäristö.
Tarkempia teknisiä tietoja ei vielä julkistettu, ne kerrotaan myöhemmin.
Teksti Erkki Mäki, kuvat Moto Guzzi.