Yritys kertoo vuoden 2020 tuloksestaan 2. päivä helmikuuta ja julkistaa silloin myös strategisen suunnitelmansa vuosille 2021-2025. Sen tavoitteena on nostaa Harley pois nykyisestä hankalasta tilanteestaan ja saada yrityksestä voitollinen, viedä se kasvupolulle ja tuottamaan lisäarvoa omistajilleen.
Valmiiksi saadun udelleenrakennussuunnitelman tulokset:
- Uusi toimintamalli ja rakenteiden organisointi aiempaa yksinkertaisemmiksi tuo nopeutta ja vähentää mutkikkuutta sekä parantaa reagointinopeutta.
- Globaalin busineksen nollaus; niiden markkinoiden priorisointi, missä on suurimmat mahdollisuudet.
- Laajensi business-fokustaan moottoripyörien taakse, vahva sitoutuminen uudelleen perustettuihin Parts & Accessories- ja General Merchandise -liiketoimintayksiköihin.
- Virtaviivaisti tuoteportfoliotaan ja rakensi uudelleen markkinointiponnistukset maksimivaikutuksen saavuttamiseksi.
- Fokus vahvaan ja voitolliseen jälleenmyyjäverkostoon.
- Jo voimaan saatettujen operaatioiden vuotuinen säästö 115 miljoonaa dollaria alkaen vuodesta 2021.
Seuraavaksi yritys julkistaa Hardwiren, strategisen suunnitelmansa, joka lähtee haluttavuudesta ja visiosta rakentaa omaa tarinaansa ja johtaa moottoripyöräteollisuutta innovaation, kehityksen ja tunteen avulla. Yritys on fokusoitunut sytyttämään uudelleen Harley-Davidson-hengen ja tarjoamaan ajatonta seikkailun viehätystä motoristeille ympäri maailman.
Tulosjulkistus- ja strategiatilaisuus järjestetään julkisena webcatina, joten sen voi katsoa tiistaina 2. helmikuuta klo 8.00 - 9.30 CST täällä.
“Olen luottavainen siihen, että ne olennaiset muutokset, mitkä teimme Rewiren avulla ovat luoneet pohjan menestyksekkäälle strategisen suunnitelmamme käynnistämiselle. Olemme nyt notkeampi ja yhdenmukaisempi organisaatio, ja teemme päätöksemme nopeammin," totesi Harleyn pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Jochen Zeitz. “Oikea struktuuri, johtajuus ja periaatteet kohdillaan, olemme valmiit käynnistämään strategisen suunnitelmamme".
Teksti Erkki Mäki, kuvat Harley-Davidson.