Soriano Giaguaro V1-Gara

Soriano Giaguaro V1-Gara

Giaguaro V1-Gara on Sorianon tehokkain malli. Julkistustilaisuus järjestettiin Studio Sorianossa, joka sijaitsee Leccossa, Italiassa.

– Sorianon pyörät ovat 100 % Made in Italy, korostaa yrityksen perustaja, M.A. Soriano.

Yritys haluaa siirtää polttoainekäyttöisten moottoripyörien ajokokemuksen mahdollisimman aitona sähkömoottoripyörien maailmaan. Sorianon tämän hetken mallit ovat osa rajoitetun valmistuserän tuotantoa, joka on suunnattu keräilijöille. Ostajalle on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja, miten kustomoida pyörää väreistä jarruihin tai istuinmateriaaliin. Moottorin käyntiääneksi voi valita "Silent EV":n, "Urban EV":n tai "Tulevaisuuden käyntiäänen". Ensimmäisestä valmistuserästä on jo puolet varattu etukäteen, ja loppujen odotetaan käyvän kaupaksi noin neljän kuukauden mittaan.

Soriano Giaguaro V1-Gara

Soriano Giaguaro V1-Gara. Huomaa Girder-etupää.

V1-R ja V1-S mallien moottori on teholtaan 58 kW, kun taas V1-Garassa on 75 kW moottori. Lähtöhinnat ovat vastaavasti vapaasti Italiassa € 25 500, € 28 500 ja € 32 500.  Kaikissa kolmessa on yrityksen "duo-flexiksi" kutsuma sähkömoottoriratkaisu, jossa kaksi sähkömoottoria on asennettu kuten bokserimoottorin sylinterit. Moottorit voivat toimia joko yhdessä tai erillään toisistaan.

Pyöriä rakennetaan rajoitettu numeroitu ja signeerattu sadan kappaleen erä, ja niiden pitäisi tulla toimitukseen vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen aikana. 

Garan julkistusvideon voit katsoa täällä ja valmistajan kotisivulle pääset tästä.

Soriano Giaguaro V1-Gara

Soriano Giaguaro V1-Gara

Giaguaro V1-Gara pähkinänkuoressa:

  • Moottori: Nestejäähdytteinen harjaton sähkömoottori. 100 hv, 75 kW, ajomatka latauksella 120-193 km. Kiihtyvyys 0-100 km/h 3,5 sek. Huippunopeus 225 km/h. Duoflex-moottorit (Tässä yrityksen sivustollaan antamat tiedot ovat hieman ristiriitaisia, sillä pyörälle luvataan 75 kW teho, mutta sähkömoottorit ovat teholtaan á 30 kW, yhteensä 60 kW 5000 rpm, maksimivääntö 144,8 Nm. Sähkömoottorin huipputehoa voidaan hetkellisesti nostaa, joten ehkä kyse on siitä?).
  • Hydraulinen kytkin, 3-vaihteinen vaihteisto, jonka 1. vaihde optimaalinen hitaisiin vauhteihin, 2. vaihde taas kaupunkeihin. Kolmosvaihe on ylivaihde, joka on tarkoitettu matka-ajoon. Sen pitäisi hyödyntää vääntöä paremmin ja säästää virrankulutuksessa.
  • Akseliväli 1550 mm, istuinkorkeus 820 mm. Joustomatka edessä 110 mm, takana 125 mm. Etujousitus: Girder-haarukka, monovaimennin.  
  • Litium-ioniakuston teho 15 tai 20 kW.
 

Aiheesta aiemmin: 

Soriano Motorin ensimmäisessä sähkömoottoripyörämallissa on bokserimoottori


Teksti Erkki Mäki, kuvat Soriano

Koko Soriano-mallisto.

Koko Soriano-mallisto yhteiskuvassa.