Ainakin Italiassa uusi "häivemusta" malli tulee myyntiin ducatinpunaisen vaihtoehdon rinnalle jo marraskuusta 2020 lähtien, ja samalla Ducati Streetfighter V4 -malliston moottorit päivitettiin Euro 5 -päästönormien mukaisiksi.
Streetfighterhan on katukäyttöön riisuttu Panigale V4, joka on varustettu leveämmällä ja korkeammalla ohjaustangolla ja pystymmällä ajoasennolla.
Streetfighter V4 Euro 5:n huipputeho ja vääntö säilyivät ennallaan. Teho on 208 hv / 153 kW / 13 000 rpm (250 rpm korkeammalla kuin Euro 4 moottorissa) ja vääntö 123 Nm /9500 rpm (2000 kierrosta alempana kuin Euro 4 -moottorissa).
Suoritusarvoja saa kiittää uudesta kalibroinnista ja uudesta pakoputkistosta. Tuloksena on mutkateillä entistäkin nautinnollisemmin ajettava Streetfighter. Pakoputkiston katalysaattorit ovat 10 mm entistä pidemmät ja niiden jalometallien käsittelyssä käytetään uutta teknologiaa, jolla saadaan irti lisää tehoa kaasujen puhdistukseen. Samalla putkistoja on lyhennetty, ja joka sylinterille on oma lambda-tunnistin.
Dark Stealth on mattamusta väri, jolla pyritään korostamaan ultranakun Ducatimallin aggressiivista puolta.
Lisäksi kaikkien Streetfighter V4 -mallien etujarru- ja kytkinsylinterit on uusittu itsestäänilmautuviksi samaan malliin kuin Superleggera V4:ssä. Täten järjestelmää ei tarvitse erikseen ilmata, jos nesteen sekaan joutuu ilmakuplia.
Streetfighter V4:hän ei varsinaisesti ole massalla pilattu. Se pysäyttää vaa'an 178 kilogramman lukemaan.
Teksti Erkki Mäki – Kuvat: Ducati