Motouutisten avustajatapaaminen järjestettiin lehden nettiin tulon 10,5 vuotisjuhlan teemanimellä. Alunperin juhlat piti pidettämän jo viime syyskuun 9. päivä, jolloin lehti oli ollut virallisesti luettavissa motouutiset.fi-osoitteessa 10 vuoden ajan. Mutta sen sijaan, että oltaisiin käyty syksyllä vain jossain kuivasti syömässä, päätettiin bileet siirtää tähän viikonloppuun – koska se tietäisi sitä, että silloin päästäisiin viettämään enemmän aikaa yhdessä ja – erityisesti – ajamaan moottoripyörillä!

Osa porukasta tuli paikalle jo perjantaina, jolloin ohjelma oli vapaamuotoisempaa, osa lauantaina. Vaikka ohjelma oli "virallista", pönötyksestä ei ollut kyse, vaan vuorovaikutuksesta. Kävimme yhdessä läpi parin tunnin katsauksen Motouutisten menneisyyteen sekä toimintamalleihin ja pohdimme, miten kehittää omaa toimintaa sekä toimituksellista sisältöä ja koeajojen antia.

Samalla totesimme, että Motouutiset Suomi Oy on yrityksenä jo 11 vuotias, se perustettiin jo kesäkuussa 2013.

Anssi Kivinen.

Anssi Kivinen veti joukkoa ajoreissulle. Tässä matkassa Marinen Honda NX500X:llä.

Emilia Halonen.

Emilia Halonen ja kestokoeajo KTM 790 Adventure.

Erkki Mäki.

Erkki Mäki ja Marinen Honda XL750 Transalp.

Juha Harmanen.

Juha Harmanen omalla KTM 790 Adventure R:llään tässä vaiheessa.

Mikko Paaso.

Mikko Paaso omallaan, eli BMW K 1600:lla.

Lehteä – myös nettilehteä – tehdään ensi sijassa lukijoille, ja palvelemaan heidän tarpeitaan, oli kyse sitten uutisjutusta, human interest -tarinasta tai moottoripyörien koeajoista tai vertailuista. Tärkeäksi koettiin myös se, että kirjoittajan / koeajajan oma persoona näkyy tekstissä: teemme omannäköistämme lehteä, jossa pyrimme tuomaan monipuolisesti ja ajantasaisesti esille moottoripyöräilyä lajina sen kaikkia ulottuuvuksia myöten.

Päivän piristykseksi meillä oli koeajettavana kolme moottoripyörää omien prätkien lisäksi: Jyväskylän Marinelta saimme lainaan tuliterät Honda XL750 Transalpin ja NX500X:n ja mukana oli luonnollisesti Motouutisten kestotestipyörä KTM 790 Adventure, jolla on tässä vaiheessa ajettu jo reilut 3000 kilometriä.

Paluu ajoreissulta.

Paluu ajoreissulta.

Keski-Suomen teillä ajetun ja Anssi Kivisen vetämän reilun kolmen tunnin reissun aikana vaihdoimme pyöriä moneen otteeseen, jotta kaikki pääsivät kokeilemaan koeajettavana olleita malleja. Iso kiitos Marinelle Hondien lainasta.

Totesimme kaikki koeajopyörät mielenkiintoisiksi laitteiksi, joskin suosikit vaihtelivat eri henkilöiden kesken.

Illanviettoa ravintola Tuvassa. Vasemmalta Juha Harmanen, Mikko Paaso, Erkki Mäki, Anssi Kivinen, Antti Tuomela ja Emilia Halonen. Kuvaaja Eija Kyllönen.

Illanviettoa ravintola Tuvassa. Vasemmalta Juha Harmanen, Mikko Paaso, Erkki Mäki, Anssi Kivinen, Antti Tuomela ja Emilia Halonen. Kuvaaja Eija Kyllönen puuttuu kuvasta.

Lopulta kävimme illastamassa ravintola Tuvassa Himoksella ja keskustelemassa syväluotaavammin asioista. Osa joukostamme jatkoi koteihinsa jo lauantaina, osan kanssa jatkoimme vielä sunnuntaille. Päätimme jatkossa tiivistää tapaamisia ja yhteydenpitoamme.

Kiitos kaikille osallistuneille ja myös lukijoillemme, joiden eteen tätä työtä saamme tehdä.

Mikko Paaso

Mikko Paaso lähdössä palauttamaan Transalpia Jyväskylään sunnuntaiaamuna.

Erkki Mäki.

Erkki Mäki lähdössä viemään NX500X:ää takaisin Marinelle sunnuntaina. Takaisinpaluun varmisti Antti Tuomela, jolle iso kiitos.

Paikalla olijat aakkosjärjestyksessä: Emilia Halonen, Juha Harmanen, Anssi Kivinen, Eija Kyllönen (toimitus), Erkki Mäki (toimitus), Mikko Paaso ja Antti Tuomela. Estyneitä olivat tällä kertaa Juha Harju, Janne Huhtala, Tommi Lumiaho ja Martti Mäki-Jouppila sekä tekniikan puolelta Matias Mäki.