Itse asiassa sivuston varsinainen tekstiosa kertoo lähinnä liikemies Reima Kuislan saamista sakoista sekä suomalaisen sakotuskäytännön perusteista. Kuisla taitaa olla saamiensa sakkojen aiheuttaman laajan kiinnostuksen vuoksi yksi kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia - tahtomattaan.
Kalleimmat ylinopeussakot on kuitenkin annettu muualla Euroopassa. Ruotsalainen mies ajoi Sveitsissä vuonna 2010 300 km/h ja onnistui hämäämään tutkat, jotka näyttivät vain 200 km/h asti. Sepä ei kuitenkaan auttanut, vaan sikäläinen virkavalta ojensi hänelle miljoonan dollarin eli 891 000 euron sakot.
Bugatti Veyronilla reippaahkoa vauhtia ajanut kuittasi kuitenkin sen kalleimman eli 2,4 miljoonan dollarin, 2,14 miljoonan euron sakot ajettuaan ylinopeutta Rotterdamissa.
Tiukkoja käytäntöjä on kuitenkin muuallakin. Yhdysvalloissa ajellessa kannattaa muistaa se, että tuomari voi lätkäistä sakkojen päälle jopa 30 päivän vankilatuomion, mikäli kaasukäsi on ollut suhteettoman vetreä. Myös Norjassa saattaa kalahtaa 18 päivän kakku istuttavaksi, jos ylinopeus on ollut yletön. Ja kun Suomessa päiväsakko suhteutetaan verotettavaan tuloon, Sveitsissä se perustuu henkilön varakkuuteen.
Turkissa puolestaan yliaktiivisella kaasukädellä varustettu henkilö saattaa joutua psykiatriseen arviointiin.
Koko taulukko ja lisätietoja tämän linkin takaa Avisin sivuilta. Pahoittelemme, ettei toimitusjärjestelmämme taivu noin laajan ja pitkän kuvatiedoston tuomiseen sivuillemme.