Ulkonäössä on harkittua sukulaisuutta, mutta se ei säväytä sillä tavalla kuin voisi olettaa.
Ajoasento on aika etupainoinen, ehkä hiukan liikaakin. Kuitenkin jo satasen vauhdissa olo onkin aika hyvä. Eli tuulenpaine korjaa etupainoisuutta aivan kuten lienee ollut tarkoituskin.
Voimaa moottorista tuntuu löytyvän noin neljästä tonnista eteenpäin ihan mukavasti. Alemmista kierroksista moottori kyllä vetää puhtaasti mutta voiman tunne puuttuu.
Kuuden tonnin jälkeen käsky käy heti, kun kääntää. Eli etupyörä hyppää, jos niin halutaan.
Pyörä tuntuu lyhyeltä ja korkealta, jalkani ylettyivät maahan juuri ja juuri.
Ajettavuus on hyvin näppärää ja kuitenkin tukevan tuntuista.
Karhea ja lihaksikas
Pyörä antaa lihaksikkaan vaikutelman kuitenkaan pullistelematta liikoja. Asenne poikkeaa normi nakusta juuri sopivasti karheampaan suuntaan.
Pensapussi eli polttoainesäiliö voisi olla hippasen suurempi niin ei tarvitsisi olla niin usein asemaa etsimässä. Katana kulkee ja kuluttaa ihan ison pyörän mukaisestikin. Noin 5-8 litraa satoselle, kun ajotyyli on vähänkin ns. pyrkivä laatuaan. Vanha totuushan on, että bensasta se voima syntyy, ja kun sitä käyttää, niin turhan lyhyeksi jää toimintasäde.
Mittaristo on aika tavallinen tänä aikana, mutta ihan riittävä. Muukin varustus on aika vaatimatonta, tosin se tärkein eli ajettavuus on kunnossa. Mukava lisäbonus ovat pakoäänet, kun konetta käskyttää ns. koko kädellä.
Voiman tuntu, hyvä käsiteltävyys ja mainiot äänet. Siinä se, jess.
Tekniset tiedot
- Moottori: 4-sylinterinen, 4-tahtinen, nestejäähdytteinen, tilavuus 999 cm³. Teho 110 kw / 10 000 rpm (150 hp). Vääntö 108 Nm / 9 500 rpm.
- Vaihteisto 6-portainen.
- Mitat: pituus 2130 mm, leveys 835 mm, korkeus 1110 mm. istuinkorkeus 825 mm. Akseliväli 1460 mm. Paino 215 kg. Polttoainesäiliö 12,0 l.
- Renkaat ja jarrut: renkaat edessä 120/70-17, takana 190/50-17. Jarrut edessä: levy. Jarrut takana: levy.
- C02-PÄÄSTÖ 122 g/km. Polttoaineenkulutus 5,3 l/100km.
- Hinta noin 17 500 euroa.