Gunbus 410:ntä valmistaa Leonhardt Manufacturing. Pyörä on täysin käsintehty, ja sen olemassaolo perustuu perinteiseen käsityötaitoon.

Pyörän ulkoiset mitat ovat todella valtavat, mikä näkyy aloituskuvankin miehen ja itse pyörän mittasuhteista. Pyörän pituus on 3,45 metriä ja akseliväli 2,4 m. Ihan hintelä henkilö ei pyörää paikallaan lyki moottori sammutettuna, sillä tankattu paino on 650 kg.

Istuinkorkeus on kuitenkin säällinen 800 mm.

Gunbusissa istut 800 mm:n korkeudessa.

Moottori on massiivinen

Gunbus 410N mallimerkintä tulee moottoritilavuuden perusteella. 410 kuutiotuumaa on tilavuudeltaan miltei nelinkertainen Harrikkaan tai Indianiin verrattuna ja litroiksi muutettuna 6,7. Se on kaksisylinteriselle V-moottorille mahtava tilavuus ja tuottaa tietysti tukevasti vääntöä, 710 Nm 1900 kierroksella minuutissa. Sylinterikulma on 45°.

Kaksisylinterisen työntätanko V2:n kuutiotilavuus on huimat 6,7 l.

Vaihteistossa on kolme pykälää eteen sekä pakki. Kytkimessä on kolme sintrattua levyä. Ensiöveto on järeällä duplex-ketjulla kun toisiovedosta taas pitää huolen normaali ketju.

Ensiöveto on järeällä duplexilla toteutettuna omanlaisensa tekninen taideteos.

Renkaat pyörän mukaan

Eturenkaan halkaisija on 38 tuumaa eli 96,5 cm, ja leveys 11 tuumaa, 27,9 cm. Takarenkaan mitat puolestaan ovat 42 tuumaa, 106,7 cm ja leveys 15 tuumaa, senteiksi käännettynä 38 cm. 

Ja lopuksi kuvakavalkadia pyörästä. Hankintaa suunnitteleville tiedoksi, että uuden hinta Saksassa on 235 000 euroa, siihen sitten jatkeeksi meikäläisen verottajan veroprosentit ja tullimaksut.

Artikkeli julkaistiin Motouutisissa alunperin 30.11.2013 ja julkaistiin nyt uudelleen joululomatarjontana.

Teräkselle ja alumiinille tekee oikeutta hieno viimeistely.

Toisioveto on yksinkertaisella ketjulla.

Kyseessähän on katulaillinen pyörä!

Ulkonäkö on pelkistetty ja kaunis.