Kauden 2019 alusta lähtien Triumph Motorcycles on toimittanut kaikille talleille sarjassa käytetyn kolmisylinterisen 765 cm3 moottorin, joka perustuu Street Triple RS:n koneeseen. Kisakone hengittää kehitystyön ansiosta vapaammin, kiertää korkeammalle ja tuottaa huippiutehoa 17 % enemmän kuin vakiokone, yli 140 hevosvoimaa.

Moottori toi toivotun tehobuustin luokkaan ja itse kisoihin. Dornan tavoitteenakin oli tuoda Moto2-luokkaa lähemmäs MotoGP-sarjaa, joka tehtiin lisäämällä tehoa ja vääntöä sekä tuomalla mukaan kehittyneempi elektroniikkapaketti, jotka ovat olleet parempia myös harjoittelun ja kehitystyön kannalta.

Viimeisen kahden vuoden aikana Moto2-luokasta kuninkuusluokkaan siirtyneet kuljettajat ovat pystyneet nousemaan  podiumille jo tulokaskautenaan. Esimerkiksi vuoden 2019 Moto2-luokan maailmanmestari Alex Marquez otti kaksi toista sijaa 2020 ja Brad Binder voitot 2020 ja 2021 jne. Tämä todistaa sen, että luokat ovat lähenneet toisiaan.

Moto2-luokassa on myös syntynyt rataennätyksiä ja ensimmäinen yli 300 km/h nopeuden ylitys kilparadalla, 301,8km/h Phillip Islandilla, Australiassa.

Dorna on täten uudistanut sopimuksen Triumphin kanssa Moto2-luokassa käytettävien moottorien toimittajana 2022-2024.