Vakoilukuvissa näkyvien pyörien ulkonäkö on niin viimeistelty, että päivitys julkistettaneen pian. Nykyiset Super Adventuret tulivat markkinoille 2017, ja KTM päivittää mallinsa yleensä kolmen vuoden sykleissä. Odotettavaa on, että Eicma-messujen peruunnuttua julkistus tapahtuu marraskuussa –viimeistään.
Kuten aiemminkin, pyörästä tulee kaksi versiota: tieorientointuneempi S-malli, jossa on 19/17 valuvanteet, lyhyemmät joustot, kaksiosainen satula ja isompi tuulilasi sekä offroad-painotteisempi R-versio, jossa on 21/18 pinnavanteet, pidemmät joustot sekä kapeampi yksiosainen istuin.
Radikaalein muutos on uusi tutkaan perustuva mukautuva vakionopeudensäädin. Se on havaittavissa ajovalon kotelossa, ja sitä on odotettu myös sekä Ducatin että Harley-Davidsonin tuleviin malleihin. Kuka näistä ehtii sen sitten ensimmäisenä julkistaa virallisesti markkinoille?
Ulkonäköä on uusittu isosti, ja se näyttää seuraavat KTM:n vuoden 2019 790 Adventurea matalan pitkänomaisen bensatankin osalta, joka mahdollistaa matalamman painopisteen ja kuljettajan paremman liikkuvuuden. Pyörässä on myös kaksi sivuille asennettua jäähdytintä yhden ison sijasta.
Takarunko on uusi, alumiinivalua, kuten jo aiemmin 790 ja 890 sekä 1290 Dukeissa, eikä teräsputkea, ilmeisesti prantamaan vahvuutta ja keventämään. Myös valukeinuhaarukan design on uusi.
Iso äänenvaimennin on myös uusi, ja saattaa samalla liittyä moottorin päivitykseen Euro5-kelpoiseksi. Muuten moottorin muutokset perustunevat 2020 Super Duken moottoriin. Tehoa lienee samoin myös maltillisemmin käytössä.
Asiasta kertoi Motorcyclenews, jonka sivuilla vakoilukuvat ovat nähtävissä.