Harley-Davidson CVO Road Glide, CVO Tri Glide, CVO Limited ja CVO Street Glide kuuluvat kaikki valmistajansa Custom Vehicle Operations -ohjelmaan. CVO-malleissa on viimeistelyjä, materiaaleja ja teknologiaa, joita ei ole saatavilla muissa malleissa.
Kaikki CVO:t toimitetaan valmistajan malliston suurimmalla Milwaukee-Eight 117 -moottorilla, jonka tilavuus on 1923 cm3 ja vääntö 170 Nm. Moottorissa on suurtehoilmansuodatin, joka varmistaa paremman ilmantulon. Vastaavasti nokka-akselia on vahvistettu kestämään muutos.
CVO Road Glide itsessään on touring-malli, jonka pitäisi valmistajansa tiedotteen mukaan tarjota mukavaa oloa pitkälläkin matkalla, suorituskykyä ja lisäksi setin uusia kuljettajaa avustavia teknologioita.
Ajajaa avustavat järjestelmät
2020 CVO Road Glide on varustettu, kuten valmistaja on sen nimittänyt, Harleyn Reflex Defensive Rider -järjestelmällä (RDRS). Siihen kuuluvat kaarteissakin lukkiutumattomasti toimivat etu- ja takajarrut linkittävä jarrujärjestelmä. Käytännössä takajarrun painaminen jarruttaa myös toista etujarrusatulaa, ja taas etujarrun painaminen jarruttaa myös takajarrua. Ja kaarteissakin lukkiutumattomasti.
Järjestelmä on varustettu IMU:lla eli kiihtyvyysanturilla ja sen mittausjärjestelmällä, mikä mahdollistaa kaarteissakin toimivan vetoluiston eston.
Lisäksi pyörässä on luistokytkin DSCS, joka sekin toimii lukkiutumattomasti kaarteissakin, C-DSCS. Sen toiminta on säädettävissä.
Pakettiin kuuluu myös moottoripyörän paikallaan pitävä järjestelmä, Vehicle Hold Control, VHC. Kun pyörä pysäytetään ylämäkeen vaikka liikennevaloissa, ja kuljettaja vapauttaa jarrut, ABS-järjestelmä pitää yllä jarrupainetta. Tarkoituksena on estää pyörän aiheeton liukuminen tämän tyyppisessä tilanteessa ja helpottaa kuljettajan tehtäviä pyörän hallinnassa.
Kuljettaja voi aktivoida VHC-järjestelmän myös tarkoituksella. Merkkivalo osoittaa järjestelmän olevan toiminnassa.
Sokerina pohjalla on vielä rengaspaineen valvontajärjestelmä, joten ajajan turvapaketti on näiltä osin mukavasti kunnossa.
Varusteita ja muita uutuuksia
CVO Road Glide on varustettu lämmitettävillä Kahuna-kahvoilla, saman sarjan vaihde- ja jarrupolkimilla, pakoputkien päiden koristeilla sekä matkustajan ja kuljettajan astinlaudoilla ja takapeileillä.
Pyörässä on myös matalaprofiilinen kaksiosainen polttoainetankin konsoli, jossa on valaistu CVO-logo.
Pyörästä on saatavilla vain yksi värivaihtoehto: Premium Sand Dune -helmiäissävy. Grafiikat ovat Smoked Satin Chromea, Gloss Black'iä ja Black Onyxiä. Etu- ja takavanteet on viimeistelty Gloss Black/Smoked Satin-värein, ilmansuodin taas Gloss Black'illä.
Pyörässä on 21 tuuman etuvanne ja 18 tuuman takavanne, joissa on seitsenpuolainen design. Tämä on ainoa 21 tuuman etuvanteella varustettu Harrikan touring-malli. Etujousitusta on säädetty uuden vanteen mukaan.
Hainnokka-etukate on runkoon kiinnitetty ja tuulitunnelitestattu kuljettajan mukavuuden optimoimiseksi. Virtausventtiilit muuttavat ilmanpainetta katteen takana ja vähentävät päähän kohdistuvaa työntöä. Katteessa on tupla-Led-ajovalot.
Sivulaukut voidaan avata ja sulkea yhden sormen painalluksella tai vedolla.
Elektroniikkaa ja tietojärjestelmiä
H-D Connect on tilauspohjainen palvelu, jonka avulla saa yhdistettyä pyörän mobiilisti kuljettajan älypuhelimeen avulla. Palvelu ei ole saatavilla kaikilla markkinoilla.
CVO Road Gliden mukana toimitetaan Boom Audio 30K kypäräpuhelinsetti, joka voidaan liittää langattomasti Bluetoothin kautta pyörän infotainment-järjestelmään. Järjestelmä mahdollistaa ryhmäkeskustelut ja osaa etäisyyden kasvaessa pudottaa huonosti kuuluvat pois ryhmästä. Pisin kuuloetäisyys on noin 8 kilometriä.
Pyörän infotainment-järjestelmä on nimeltään Boom! Box GTS ja siinä on neljä kaiutinta, kaksi katteessa ja kaksi sivulaukkujen kansissa. Kahden erillisen 300 watin vahvistimen yhteinen teho on 600 wattia.
6,5 tuuman näyttöruutu on päällystetty kestävällä Conring Gorilla -pinnoitteella. Muihin ominaisuuksiin kuuluvat navigaatio, Apple Car Play, navigointi sekä integrointi älysovellukseen. Koko järjestelmää voidaan hallita kosketusnäytön, moottoripyörän painikkeiden ja äänikomentojen avulla.
Kuten kuvista näkyy, jos pitää tämäntyyppisestä pyörästä, niin se on näyttävän näköinen ja ominaisuuksia on osittain vähän kerrassaan, osittain isoinkin askelin hilattu tähän päivään.