Yritys avasi uuden vuotensa 1,4 miljoonan euron tilauskirjan turvin. Se vastaa yli 40 prosenttia vuoden 2019 noin 3,25 miljoonan euron liikevaihdosta. Sen yritys kertoi tiedotteessaan kasvaneen 50 prosenttia vuoteen 2018 verrattuna.
Kovan aloitusluvun takana on se, että yritys avasi ennakkomyynnin uuden mallin esittelyn jälkeen. Viime EICMA-messuilla marraskuussa yritys toi näytille 21,5 kWh:n akun, joka varmisti sen, että Energica tarjoaa nyt kuluttajille eniten tehoa ja vääntöä, suurimmat nopeudet, nopeimman latauksen sekä ennen kaikkea pisimmän ajomatkan latauksella, mitä mikään nollapäästöinen katukäyttöön rekisteröitävä moottoripyörä pystyy tarjoamaan.
Ennakkotilatuin malli on tällä hetkellä supernaku Eva Ribelle, ja seuraavina tulevat Ego+ ja Eva EsseEsse9+.
Kovan ennakkomyynnin ansiosta yritys on jo alkanut kasvattaa toimitusketjunsa tehokkuutta saavuttaakseen odotettua korkeamman tarvittavan tuotantotason.
Kysyntä on kasvanut sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa, jotka ovat merkin suurimmat markkinat. Näillä alueilla vuoden 2020 mallisto julkistetaan kuluvan vuoden ensi neljänneksellä, minkä pitäisi entisestään kasvattaa kysyntää.
Energica vastaa sähkömoottoripyörien MotoE-maailmanmestaruusluokan kisapyörien toimittamisesta, ja se on tuonut hyötyä yritykselle.
– Kiitos MotoE:n saamme etua kilpailullisuudestamme, joka on mahdollistanut meille innovatiivisten ominaisuuksien luomisen vuoden 2020 moottoripyörämallistoomme, Energica Motor Companyn pääjohtaja Livia Cevolini toteaa. – 60 % enemmän ajomatkaa latauksella, 10 % kasvanut vääntö ja 5 % painonsäästö – esittelemämme Energican mallisto vuodelle 2020 on ainutlaatuinen suorituskykynsä suhteen. Viime vuonna saavutimme merkittäviä virstanpylväitä eikä pelkästään alan teollisuuden vaan myös sähköisen kilvanajon maailmassa.
Energica odottaa merkittävää kasvua 2020 kiitos uuden malliston ja toisen FIM Enel MotoE World Cup -kauden starttaamisen toukokuussa.
Tehoa ja kilometrejä
Esimerkiksi uuden Eva Ribelle nakun moottorin teho on 145 hv ja vääntö 215 Nm. Huippunopeus on rajattu 200 km/h. Pyörän akuston koko on maksimissaan 21,5 kW. Sillä pyörä saavuttaa jopa 400 km toimintasäteen kaupunkiajossa ja 180 kilometriä maantieajossa. Yhdistelmäajossa luvataan 230 km latauksella. Akusto latautuu täyteen Level 4:n laturilla parhaimmillaan tunnissa.
Energican ennakkotilausjärjestelmä mahdollistaa pyörän räätälöinnin asiakkaan mielen mukaiseksi. Sen avulla voi valita monia asioita, mm. akun koon, takoalumiiniset vanteet, Öhlinsin jousituksen sekä sivu- ja tankkilaukut.
Energican sivuille pääset tästä.
Aiheesta aiemmin:
Energica Eva Ribelle 2020 streetfighter: jopa 400 km latauksella