Uusi Triumph Rocket 3 TFC eli Triumph Factory Custom tulee ilmeisesti olemaan varsin harvinainen näky, sillä sitä valmistetaan limited edition versiona 750 kappaleen erä, joista melkein kolmannes menee Yhdysvaltoihin.
Uuden kolmisylinterisen moottorin strategiset mitat ovat poraus 110,2 mm x isku 85,9 mm ja kuutiotilavuus 2458 cm3. Teho on "yli 170 hevosvoimaa" ja vääntöä jättimäiset 221 Newtonmetriä. Luku on sellainen, jonka kanssa taitavat kisata vain autot ja tietenkin sähkömoottoripyörät.
Vertailun vuoksi viimeisimmän Yamahan V-Maxin huipputeho on 200 hevosvoimaa ja vääntö "vain" 167 Nm. Toki konekin on niinikään "vain" 1,7 litrainen V4.
Uusi Rocket 3 TFC on yli 40 kilogrammaa kevyempi kuin edellinen malli, kiitos rungossa käytetyn alumiinin ja yksiaisaisen keinuharukan sekä hiilikuituisten kateosien. Vanha versio painoi 362 kg, joten yli 300 kg:n luokassa liikutaan edelleen. Tarkkaa uutukaisen painoa tehdas ei paljasta.
Pyörän polttoainetankki on 19-litrainen ja takarengas 240 mm leveä.
Rocket 3 TFC on saanut myös melkoisen elektronisen kasvojenkohotuksen. Siinä on merkin nykymallin mukaan makean näköinen täysväri-TFT-mittaristo, kanttaus-ABS:t sekä sutimisenesto, ylös ja alas toimiva shifteri sekä 4 ajotapavalintaa, rengaspaineanturit, avaimeton sytytys, mäkilähtöavustin sekä optiona Bluetooth-yhteys, jolla voidaan liittää matkapuhelin, navigaattori tai jopa toimintakamera. Varustelistaan kuuluu myös USB-latauspistoke.
Lisäksi pyörässä on vakionopeudensäädin, Brembon Stylema-jarrut 320 mm:n levyillä edessä, sekä tietenkin täysin säädettävä Showan alusta. Myös pakokaasujenpäästöosasto eli äänenvaimentimet ja putkisto ovat menneet uusiksi.
Lippulaivamallissa LED-valaistus päivänajovaloineen on itsestäänselvyys, ja kolmosen tuplaetuvalo on todella näyttävän näköinen.
Värivaihtoehdoltaan mustan ja hiilikuituimustan pyörän voi ostaa joko yhden tai kahden hengen istuimella.
Pyörää valmistetaan tällaisenaan vain se 750 kappaleen numeroitu sarja, josta todisteena on pyöräkohtainen numerolaatta.
Ison kolmosen mukana tulee myös kirje Triumphin pääjohtajalta Nick Bloorilta, pyörkohtainen kuvakirja pyöräsi valmistusvaiheista, nahkainen TFC-reppu sekä mallin mukainen sisäkäyttöön tarkoitettu pyörän suojavaate. Kuulostaa siltä, että joulukuussa saataville tuleva pyörä voi olla kohtuullisen hinnakas.
Karvalakkimalli massoille ilmiintynee perässä myöhemmin.
Nautinnollista hetkeä kuvakavalkadin parissa.