Piaggio Group on avannut ensimmäisen Motoplex-myymälänsä Istanbulissa. Samalla se saavutti merkittävän virstanpylvään, sillä kyseessä on sen 500. Motoplex-myymälä maailmanlaajuisesti. Tavoitteena on parantaa ja osittain korvata niillä sen perinteistä kaksipyöräisten myymälöiden verkostoa, joka kaikkiaan käsittää yli 3300 myymälää.
Piaggio julkisti suunnitelmansa vuonna 2015 kehittää ja vahvistaa Motoplex-jakeluverkostoa. Kyseessä on vähittäinen muutos, joka saavutetaan optimoimalla markkinointia maantieteellisesti ja samalla kasvattamalla kävijämäärää liikkeissä. Asiakasvirta on Motoplex-liikkeissä keskimäärin 30 % suurempi.
Asiakkaalla on Motoplex-myymälöissä mahdollisuus kokea kaikki Piaggion eri kaksipyöräiset brändit. Kaikissa ketjun myymälöissä on esillä Piaggion, Vespan, Aprilian ja Moto Guzzin koko mallitarjonta. Lisäksi tarjolla on huoltopalvelut, lisävarusteet ja -tarvikkeet.
Istanbul on Turkin asukasluvultaan suurin kaupunki, siellä on yli 14 miljoonaa asukasta, joten se on oletettavasti hyvä sijaintipaikka ketjun myymälälle.
Viimeisten muutamien kuukausien aikana Motoplex-myymälöitä on avattu myös Espanjaan Madridiin ja Malagaan, Berliiniin Saksassa, Maltalle sekä Kreikassa Patrassoon. Aasian alueella puolestaan niitä on käynnistetty Taiwanin pääkaupungissa Taipeissa, Da Nangissa Vietnamissa ja Kiinassa Ningbossa, Chengdussa ja Hefeissä.
Tänä vuonna luvassa on vielä toinen myymälä New Yorkiin ja ensimmäiset Miamiin ja Philadelphiaan sekä Dubaihin ja Pekingiin. Utrechtiin on puolestaan luvassa Motoplexin lippulaivamyymälä.
Motoplex-konseptin kautta Piaggio Group on näitten vuosien aikana raportoinut parantuneesta myyntivalikoimasta ja myyntimixin määrän kasvusta sekä merkittävästi kasvaneesta lisävarusteiden ja -tarvikkeiden myynnistä sekä tietysti tärkeimmästä, pyörien myynnin kasvusta, joka on ollut suurempaa kuin perinteisissä myymälöissä, kerrotaan Piaggio Groupin tiedotteessa.