Vuosimallin 1939 Crocker Big Tank ylitti reippaasti ennakoidun hinta-arviomaksiminsa 440 000 euroa huikealla 620 000 euron hintalapullaan. Hinnassa ovat mukana myyntikulut. Mukana tulivat kaupan päälle pyörän kauppakirja Idahosta vuodelta 1959, ranskalaisen Moto Revue Classic -lehden numero, jossa arvioitiin pyörä sekä erilaista tavaraa mukaan lukien valokuvia pyörästä ja dokumentaatio.
Pyörä oli osa Tukholman MC Collectionin kokoelmaa, josta huutokaupattiin yli 200 pyörää Las Vegasissa. Crockerin restaurointia museossa oli valvonut Crocker-spesialisti Chuck Vernon ja käytännön työn suoritti Michael Weigert Saksassa.
Crockereita valmistettiin aikaan hyvin vähän, ja niitä on harvoin myynnissä. Alunperin Al Crocker toimi Indianin jälleenmyyjänä, mutta alkoi valmistaa yksisylinterisiä speedway-pyöriä, kunnes siirtyi kaksisylinteristen V-koneiden pariin.
Kun pyörä debytoi vuonna 1936, uusi yritys häpeämättömästi haastoi maailmanluokan kilpailijan, Harley-Davidsonin, luvaten ylivertaista tekniikkaa, suorituskykyä, käsiteltävyyttä ja raakaa voimaa. Tarinaan liittyy tietysti se, että Al Crocker mainosti, että jos vakiokuntoisella Harley-Davidsonilla lyödään yksikään hänen pyöristään, hän palauttaa ostajan rahat. Yhtään pyyntöä ei koskaan esitetty.
Mittatilaustyönä tehtynä pyöränä jokainen Crocker oli tehty ostajansa määritelmien mukaan. Tämä kallis ja aikaavievä lähestymistapa tarkoitti sitä, että laatu pysyi korkeana, mutta valmistusmäärät pieninä. Kaikkiaan Crockereiden valmistusmäärä jäi noin 125 kappaleeseen ennen toista maailmansotaa. Tähän päivään on säilynyt noin 50 pyörää, mikä tekee Crockereista erityisen harvinaisia.
Crocker Big Tank -mallisia V2-moottorisia pyöriä valmistettiin kaikkiaan noin 72 kappaletta vuosien 1936 ja 1942 välillä.
Aiheesta aiemmin:
Crocker 1937, yksi maailman arvostetuimmista - ja kalleimmista - moottoripyöristä myynnissä