Hondan Design Studio -alueella EICMA:ssa oli näytillä myös oheiset Rooman t&k-keskuksen rakentamat CB125X ja CB125M -designtutkielmat. Molemmissa käytetään lähtökohtana uutta vuosimallin 2018 CB125R:ää.

Suunnittelun takana on projektinjohtaja Valerio Aiello ja hänen tiiminsä ja kieltämättä heidän näkemyksensä on varsin avantgardistinen.

CB125M

CB125M on katupainotteinen kirkkaanpunainen nakupyörä, jonka designissa on enemmän kuin vain pieni vihje supermotardista. Futuristiset linjat ovat minimalistiset ja äärimmäisen terävät. Istuinosa jatkuu saumattomasti lyhyeen peräosaan ja pyörässä on minimaalinen LED-valo.

Honda CB125M konseptipiirros.

Honda CB125M konseptipiirros.

HOnda CB125M Concept

HOnda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

Honda CB125M Concept

 

CB125X

Honda CB125X konseptipiirros.

Honda CB125X konseptipiirros.

CB125X puolestaan on selkeästi adventure-henkinen malli, jonka linjat ovat kuin kaivertimella piirretyt ja yhdistyvät tasapintoihin tavalla, joka tuo mieleen sci-fin. Linjat ovat sekä atleettiset että puhtaat. Istuin ja runko kohtaavat saumattomasti eteenpäin nojaavasti tavalla, joka on aggressiivisen dynaaminen, kerrotaan Hondan tiedotteessa.

X:ssä on kolme valoa edessä: pääajovalo keskellä sekä kaksi sivuilla antamassa näkyvyyttä sekä ainutlaatuista ulkonäköä.

Satapiikkien luokka on kokenut jonkinlaista renessanssia Euroopan markkinoilla viime vuosina. Vuonna 2018 kasvu on ollut noin 25 % luokkaa, joten on ymmärrettävää, että sen valloittaminen herättää kiinnostusta.

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept

Honda CB125X Concept