Jawan hinta Intiassa on 1960 euroa ja Jawa Forty Twon 1853 euroa. Molemmissa malleissa käytetään uutta 293 cm3 nestejäähdytteistä yksisylinteristä nelitahtimoottoria, jossa on neliventtiilikansi ja kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia. Polttoaineensyöttö tapahtuu ruiskulla ja pyörissä on kaksoiskehtorunko.
Kuten kuvista näkyy, moottorin ulkoiseen olemukseen on kiinnitetty paljon huomiota ja tavoiteltu klassista Jawa-moottorin ulkonäköä tuplapakoputkineen.
Moottorin teho on 27 hevosvoimaa ja vääntöä on tarjolla 28 Newtonmetriä. Vääntökäyrän pitäisi olla tasaisen suora.
Classic Legends väittää, että uusi pyörä kantaa mukanaan kaikkia alkuperäisiä Jawan hyveitä kuten hyvää käsiteltävyyttä, ketteryyttä ja notkeutta.
Tilaisuudessa esiteltiin myös kolmas, bobber-tyylinen malli nimeltään Perak, joka tulee myyntiin myöhemmin. Sen hinta on 2260 euroa, ja se on varusteltu isommalla yksisylinterisellä moottorilla, jonka kuutiotilavuus on 334 cm3, suoritusarvot puolestaan 30 hv ja 31 Nm.
Jawassa ja Jawa Forty Twossa on lukkiutumattomat ABS-jarrut; edessä levy- ja takana rumpujarrut. Perakissa on levyt sekä edessä että takana.
Jawa tulee saataville kolmena eri värivaihtoehtona, mustana, punaruskeana sekä harmaana. Forty Two on tarjolla kuutena eri värivaihtoehtona. Jawassa on tallella sen alkuperäinen ikoninen työkalulaatikko.
Molempien mallien paino on 170 kg tankattuna ja polttoainetankin kapasiteetti on 14 litraa ja vaihteisto 6-pykäläinen.
Alkuun myynti keskittyy Intiaan, vientiin yritys pureutuu myöhemmin. Vuoden loppuun mennessä merkillä on 64 toimivaa jälleenmyyjää Intiassa. Pyörien toimitukset aloitetaan ensi vuoden alusta ja pyörät valmistetaan Pithampurissa Indoren lähellä.
Mahindra Group omistaa 60 prosentin osuuden Classic Legendsistä ja kaksi muuta omistajaa ovat Boman Irani ja Anupam Thareja.
Tsekkiläinen Jawa esiteltiin alunperin Intiassa toisen maailmansodan jälkeen, mutta paikallinen valmistus aloitettiin vuonna 1961 Ideal Jawa -yrityksen toimesta. Brändi lakkautettiin 1971, kun Ideal Jawa alkoi valmistaa moottoripyöriä Yezdi-brändin alla. Tuotanto loppui rahavaikeuksien vuoksi 1988, mutta viime vuonna Classic Legends solmi lisenssivalmistussopimuksen Tsekin tasavallassa toimivan Jawa Moton kanssa elvyttääkseen brändin Intiassa ja muilla Aasian markkinoilla. Kehitystyöstä vastaa Classic Legendsin insinööritiimi.
Mahindra & Mahindra omistaa 51 % osuuden Peugeotin moottoripyörävalmistuksesta ja Classic Legendsillä puolestaan on hallussaan brittiläisen klassikkobrändin BSA Companyn maailmanlaajuiset oikeudet.
Alla video Jawojen julkistustilaisuudesta. Se kestää toista tuntia, joten kärsivällisyyttä. Mikäli video ei näy alla, voit katsoa sen täällä. Jawan kotisivuille pääset täältä.