Continentalin edistyneistä kuljettajaa avustavista järjestelmistä kiinnostavin on epäilemättä hätäjarrutusassistentti, joka on tuttu jo monista uusista autoista. Se perustuu moderniin tutkateknologiaan ja avustaa kuljettajaa harkitusti jarruttaen.
Continental tukee ajatusta "Vision Zerosta" eli nollakuolemista sekä onnettomuusvapaasta tieliikenteestä ja haluaa siksi olla ensimmäinen yritys, joka toimittaa hätäjarrutusavustimen moottoripyöriin.
Uudet viidennen sukupolven tutkasensorit mahdollistavat hätäjarrutusavustimen tehokkaan toiminnan. Jos järjestelmä havaitsee törmäyksen riskin, se ensin varoittaa kuljettajaa visuaalisesti, akustisesti tai värähtelevien ohjaustangon kahvojen kautta.
Kun auton vastaava järjestelmä autonomisesti käynnistää hätäjarrutuksen maksimijarruteholla, moottoripyörän vastaava järjestelmä toimii huomattavasti pienemmällä jarrutusteholla ja on suunniteltu auttamaan kuljettajaa sen sijaan, että se ottaisi moottoripyörän haltuunsa.
Lisäksi Continentalilta on tulossa muitakin ARAS-järjestelmiä (Advanced Rider Assistance Systems, eli edistyneitä kuljettajaa avustavia järjestelmiä) moottoripyöriin. Sellaisia ovat adaptiivinen eli mukautuva vakionopeudensäädin, joka säätää moottoripyörän nopeuden edessä ajavan ajoneuvon mukaiseksi, liikennemerkkien tunnistin sekä älykäs ajovalo, joka kytkee pitkä valot päälle aina kun mahdollista.
Uusien järjestelmien tulo ja niiden antamien visuaalisten tietojen sijoittaminen esimerkiksi kypärän heijastusnäytölle avaa uusia mahdollisuuksia turvallisempaan moottoripyöräilyyn. Kuljettajan tarvitsee silloin yhä vähemmän irrottaa katsettaan edessä olevasta tiestä, kun osa palautteista tulee vielä haptisesti eli esimerkiksi värinäpalautteena, joten keskittymisestä ajamisesta nauttimiseen tulee yhä vaivattomampaa.