KTM 790 Adventure ja R-versio täydentävät merkin seikkailupyörien sarjan 250 kuutiosenttimetristä 1301 kuutiosenttimetriin, joten nyt valmistaja voi todella sanoa, että sillä on tarjolla Adventure-malli jokaiselle sellaista etsivälle.
790 Adventuren moottori on neste/öljyjäähdytteinen, kaksisylinterinen, nelitahtinen rinnakkaistwin, ja sen tilavuus on 799 cc. Tehoa siitä otetaan tässä versiossa vähemmän kuin 790 Dukessa, 95 hv / 70 kW / 8000 rpm, mutta vääntöä on enemmän 88 Nm / 6600 rpm. Polttoainetankin tilavuus on 20 litraa ja painoa ajokunnossa ilman polttoainetta 189 kilogrammaa.
R-malli eroaa perusversiosta siten, että se on tehty vielä selkeämmin maastokäyttöön. Vaikka rengaskoko on molemmissa sama, edessä 21 tuumaa ja takana 18 tuumaa, kumeissa on eroa käyttötarkoituksen mukaan.
Molemmissa malleissa on WP:n alusta sekä edessä että takana, mutta R-mallissa jousituksen joustomatka on 240 mm, kun se perusversiossa on 200 mm. Lisäksi perusversion etuteleskoopit ovat 43 mm APEXit ja R-versiossa XPLORit ja 48 mm halkaisijaltaan.
Mallit eroavat myös akselivälin, ohjauskulman ja jätön osalta niukasti toisistaan.
Molemmissa malleissa on luistokytkin ja kolme ajovalintaa, joskin perusversiossa Rally-toiminto on optiona. R:ssä se kuuluu vakiovarustukseen.
Mittaristona on 5" TFT-näyttö.
R:n istuin on selkeämmin yhdelle henkilölle tarkoitettu, kun tavallisessa on istuinosa myös kanssamatkustajalle.
Etujarrut ovat nelimäntäiset Brembot kahdella 320 mm levyllä. Takana taas on yksi 267 mm levy ja kaksimäntäinen Brembo.
Molemmissa on Boschin kaarre-ABS:t ja takajarrun ABSin voi kytkeä maastossa pois päältä.
Odotamme mielenkiinnolla tulevaa hinnoittelua sekä koeajoa.