MV Agusta Brutale 1000 Serie Oron huippunopeus on yli 300 km/h, mikä varmasti riittää nakusportissa erottelemaan lapset henkilöistä.
Kyseessä on kehitelmä Massimo Tamburinin alkuperäisestä Brutale-designistä, eikä se petä. Huipputehoa on tarjolla perusversiossa 208 hevosvoimaa / 152 kW / 13 450 rpm, enempää ei taida löytyä ensimmäisestäkään muusta tuotantostreetfighterista. Vääntöä on puolestaan 115 Nm.
Kun asentaa kisakitin, saa vielä muutaman virkun hevosen lisää, silloin teholukemat kirjoitetaan 212 hv / 156 kW / 13 600 rpm, ja peruspakoputkiston paikalla jytisee SC Projectin 4-1-4 titaaniputkisto. Samalla paino tippuu pari kiloa normityhjäpainon 186:sta kilosta 184 kilogrammaan.
Tehoputkiston mukana tulee tietysti myös uusi moottorinohjauksen kartta.
Kultaisen Brutalen (Oro = kulta italiaksi) jykevien arvojen takana on World Superbike -sarjassa jytistellyt F4 RC kisapyörä ja siitä napatut ominaisuudet. Moottori on lyhytiskuinen nelisylinterinen, 998 cm3m ja sen puristussuhde on 13.65:1.
Muutoksiakin on, titaaniset radiaaliventtiilit liukuvat nyt sintrattujen ohjureiden läpi ja avautuvat kokonaan uudelleen suunniteltuun palotilaan. Myös nokkien ajoitusta on muutettu, muutoksia on sekä imu- että pakonokissa. Samoin ilmansuotimen kotelo on täysin uusi.
Männissä käytetään uusia matalakitkaisia Asson puristerenkaita, jotka parantavat tehoa ja tehokkuutta. Samoin kampiakseli on suunniteltu uusiksi.
Elektroniikkapuolella käytössä on 5" TFT-näyttö. Kuljettajalla on käytettävissään kahdeksanasentoinen sutimisenesto, jonka toimintaa ottaa kantaa myös inertianmittausyksikkö. Tämän ansiosta pyörässä on myös mm. wheelien esto, lähtöavustin ja ylös-alas toimiva shifteri.
Pyörässä on trellisteräsputkirunko, ja muuten Brutale 1000 Serie Oro on täynnä hykerryttäviä yksityiskohtia MV Agustan tapaan.
Alustasta huolehtivat Öhlinsin sähköisesti säätyvä NIX etuhaarukka ja takana TTX36-vaimennin. Jarrut ovat Brembon käsialaa. Edessä on Stylema-satulat ja 320 mm:n levyt.
Kateosat on - tietysti - valmistettu hiilikuidusta ja valopuoli rakennettu Ledeistä. Pyörässä on myös kaarteen mukaan ohjautuvat valot, jotka niinikään käyttävät hyväkseen inertianmittausyksikköä.
Pyörää valmistetaan vain 300 kappaletta, joten kovin yleinen ei tämäkään kapistus tule maailman turuilla olemaan.