Vuonna 1948 Indian Motorcyclesin johtaja Ralph Rogers ja Vincent HRD:n johtaja Philip Vincent sopivat yhteisestä yrityksestä valmistaa ja myydä heidän pyöriensä risteytystä Yhdysvaltain markkinoilla. Tämän tuloksena rakennettiin kaksi prototyyppiä. Paremmin tunnettu niistä on Vindian, joka on Indian Chief Vincentin moottorilla sekä sitten Indian Vincent, joka oikeastaan on Vincent Rapide Indianin rungossa.
Molemmat pyörät olivat yksittäisiä luomuksia, jotka rakennettiin Vincentin tehtaalla Stevenagessa Englannissa kahdesta Indian Chiefistä, jotka rahdattiin yli meren Indianin Springfieldin tehtaalta. Valitettavasti kumpaakaan prototyyppiä ei pantu tuotantoon ennen Indianin häviämistä markkinoilta muutamaa vuotta myöhemmin.
Indian-Vincentiin yhdistettiin poikkeuksellisen nopea ja haluttava Series C Rapide -moottori ja komponentit Indianin runkoon ja sähköihin. Siinä oli useita amerikkalaisia asiakkaita kosiskelevia piirteitä kuten korkea ohjaustanko, lisävalot, kaatumaraudat ja vasemmanpuoleinen vaihteensiirto. Phil Vincent vei lopulta henkilökohtaisesti prototyypin Australiaan, missä se on viettänyt suurimman osan elämäänsä.
Nyt tämä alkuperäinen ja täysin dokumentoitu ainutkertainen moottoripyörä, joka edustaa kahta suurimmista moottoripyöräilyn historian nimistä kaupitellaan ensi kerran julkisesti huutokaupassa. Sen hinta-arvio on 235 000 - 283 000 euroa.
Samassa huutokaupassa 26.1. Las Vegasissa Rion hotellikasinossa on kaupan kaikkiaan 16 Vincentiä, mm: Comet, Rapide, Black Shadow, Black Prince ja Black Knight.
Lisätietoja Bonhamsin sivuilta.
Lue myös tämä: Ennen I maailmansotaa valmistettuja superharvinaisia veteraanimoottoripyöriä myynnissä