– Duke-brändi oli se, millä KTM valloitti kadut 22 vuotta sitten, ja mallivuonna 2017 tämä alabrändi tulee todella vahvasti kisaan mukaan. Satapiikistä 1301 kuutioon asti jokainen malli edustaa ydinarvojamme ja Duke-asennetta. Alleviivataksemme tämän nakuvalikoiman tärkeyttä, voimme näyttää teille aavistuksen tulevaisuudesta kokonaan uudella voimanlähteellä varustetulla 790 Duken prototyypillä, KTM Groupin pääjohtaja Stefan Pierer totesi avauspuheessaan.
KTM 1290 Super Duke R
Pyörässä on uusittu V-twini, joka sykkii 177 hevosvoimaa, ja myös sen alustaa on pantu uusiksi. Matalammalla ohjaustangolla varustetussa uudessa versiossa on Brembon monoblokkijarrut, WP:n alusta, MSC (Motorcycle stability control) Boschin kaarre-ABS:illa, monitoiminen TFT-näyttö, LED- ajovalo sekä optiona kaksisuuntainen pikavaihdin+.
KTM 125 ja 390 Duket
Molempiin tulee uusi kiinniruuvattava takarunko, isompi terästankki sekä katu-uskottavuutta lisäävät jyrkästi ylösnousevat linjat kuten isoveli 1290 Super Duke R:ssä.
Molemmissa on hi-tech TFT-näyttö, LED-ajovalo sekä segmenttinsä parhaat jarrut. Lisäksi niissä on WP:n etuhaarukka ja optiona pyörän yhdistettävyys matkapuhelimeen.
KTM 790 Duke prototyyppi
Duke-mallistossa on jo 125, 250, 360, 690 ja 1290-mallit. Mukaan mahtui kuitenkin vielä yksi kuutiotilavuus: 790 Duke -proto. Moottorina on rivikakkonen, LC8c. Nimessä c merkitsee pienikokoista. Pyörässä on käsinhitsattu runko, WP:n hienoimmat protovaimentimet sekä alumiininen takarunko. Lisäominaisuuksiakin riittää, ride by wire, seuraavan sukupolven kuljettajan avustimet, sisäänrakennettu liitettävyys sekä huomispäivän sensoritekniikka jo nyt. Kustomoitavat ajomoodit ja säädettävä vetopito kuuluvat kuvaan mukaan. Ulkoasu on KISKA:n suunnittelema. Osa pyörän komponenteista valmistetaan 3D-tulostamella.