Kawasaki Z1000SX:n yläkate on aiempaa leveämpi ja yhdessä säädettävän tuplakupla-tuulilasin kanssa ne suojaavat kuljettajaa aiempaa paremmin.
Pyörän tupla-LED-ajovalojen pitäisi olla 1,4 kertaa kirkkaammat kuin nykyisessä mallissa.
Istuinten uuden pehmusteen pitäisi olla ergonomisesti paljon parempi ja muotoilun sellainen, että kyytiläinen pysyy aiempaa paremmin matkassa. Kuljettajan istuinosa on aiempaa leveämpi ja tukevampi, takanistujalla puolestaan on paksummat pehmusteet.
Varsinainen uudistus on monen muunkin valmistajan esittelemän Boschin 6-akselisen IMU:n, inertiailmaisimen käyttöönotto. Se mahdollistaa mm. kaarteissakin lukkiutumattomat jarrut sekä tietenkin eri teho- ja luistoneston valintavaihtoehdot. Mukana on myös wheelien ja liukumisen esto.
Givin valmistama uusi lisävarusteena saatava laukkusarja on aiempaa paremmin suunniteltu kiinnikkeineen pitämään massakeskipisteen kunnossa lisäkuormasta huolimatta.
Mittaristoa on myös uusittu.
Pyörän moottori on mukavan tehokas 104,5 kW / 142 hevosvoimaa tuottava ja vääntävä 1043 cm3 nestejäähdytetty rivinelonen ja tietenkin Euro 4 -vaatimukset täyttävä.
Takajousituksen linkitystä on muutettu paremman jousituksen toimivuuden ja tukevamman sekä pehmeämmän vaimennuksen takaamiseksi. Samalla istuinkorkeus on laskenut puoli senttiä 815 millimetriin.
Ensi vuoden värivalikoimassa on seuraavat kolme vaihtoehtoa: Candy Lime Green / Metallic Carbon Gray, Metallic Spark Black / Metallic Graphite Gray sekä Candy Burnt Orange / Metallic Carbon Gray.