Kuopiolainen Antti Mikkonen toi näyttelyyn H-D FX 1200:n vm-74.
– Tämä on ensimmäinen pyörä, jonka olen rakentanut. Aikaisemmin olen harrastellut jenkkiautojen parissa. Kakarasta asti olen ollut kiinnostunut molemmista ja nyt käännyin pyörien pariin. Alkuperäistä tässä pyörässä on kone, laatikko ja osa runkoa. Olen saanut apua joiltakin osin, mutta omien ideoideni pohjalta tämä on rakennettu. Isoin haaste oli sumplia miten kaikki saadaan toimimaan yhdessä. Kun esimerkiksi normaalisti öljysäiliö on rungossa, niin tässä se on tankin kupeessa. Parisen vuotta olen tätä rakentanut.
Jari Lampi toi Kuortaneelta näyttelyyn Triumph Rocket III:n vuosimallia 2009.
– Tämä on toinen rakentamani pyörä. Ensimmäinen oli Saksasta tuomani Intruder, jota muuntelin ja rakentelin muutaman vuoden. Siitä tuli niin hyvä, että vanhempi poikani halusi ostaa sen. Ostin tilalle sitten tämän Triumphin viime kesänä. Ehdin ajella sillä vain viisituhatta kilometriä kun kesä oli niin kylmä ja sateinen. Syyskuussa aloin pikkuhiljaa laitella tätä näyttelykuntoon.
Samassa tilassa kuin Kuolemanpallo
Petrol Circus järjestetään halleissa 1 ja 2. Samassa tilassa on jo valmiiksi pystytettynä brasilialaisen The Diorios-ryhmän Globe of death -surmanajopallo. Pallo on halkaisijaltaan 4 metriä ja painaa neljä tonnia. Brasilialaisryhmä on entuudestaan tuttu sirkuksen ystäville, sillä he kiersivät hämmästyttämässä suomalaisyleisöä Sirkus Finlandin mukana 2012. Heidän esityksensä on ehdottomasti näkemisen arvoinen. Halkaisijaltaan nelimetrisen pallon sisällä ajaa parhaimmillaan neljä surmanajajaa yhden ihmisen seisoessa pallon sisällä. Kaiken huipuksi pallo "halkeaa" tehostaen ennestäänkin huikaisevaa showta.
Surmanajopallossa on Suomessa pitkät omatkin perinteet. Mikko Leivo on ajanut vaimonsa Heidi Sarpolan kanssa teräslankapallossa. Suomessa suoraan Mikko Leivon perinteen jatkajina toimivat Cage Riders Pasi "Hepe" Heikkilä ja Sasja Laajoki.
Aiheesta aiemmin sivuillamme: Seinäjoen Bikeshow: Cageriders - hurjaa surmanajoa maailman suurimmassa pallossa
Juttua editoitu 5.2. klo 8.28: Korjattu otsikkoon oikea pyörämäärä.