Aurora Hellfire OZ26 on 80° V8-moottorilla varustettu 417 hevosvoiman / 311 kW ultrabike, ja sen huippunopeus on yli 340 km/h. Sen taustalla on australialainen insinööri ja kilpa-ajaja Vincent Messina, joka on kisannut sekä superbike- että sivuvaunuluokissa. Ilmeisesti hänelle ei riitä "normaalipyörien" kuten Suzuki Hayabusan tai Kawasaki ZZR:n vaatimattomat parinsadan hevosvoiman tehot, vaan mies on päättänyt pistää kerralla kaksi kertaa paremmaksi.
Helvetintulen moottorin tilavuus on 2575 cm3, ja se on nestejäähdytteinen DOHC, jossa on neljä venttiiliä per sylinteri. Moottori tuottaa 417 hevosvoimaa 9500 kierroksella minuutussa, ja sen huippuvääntö on 319 Nm 7000 rpm. Nämä siis takapyörästä penkissä mitattuna. Ja vääntökäyrä on käytännössä suora välillä 5000 - 9500 rpm.
Pyörän huippunopeudeksi luvataan yli 340 km/h ja valitettavasti kiihtyvyysarvot eivät ole tiedossa. Tuolla teholla ja väännöllä sekä tehopainosuhteella lukemat ovat varmasti vähintään "mielenkiintoiset", sillä pyörän kuivapaino on vain 265 kg.
Pyörään aletaan valmistaa ensi vuoden mittaan Thaimaassa yksittäiskappaleina ja käsityönä tilauksesta.
Aurora Hellfire on mielenkiintoinen pyörä muutenkin kuin vain tehonsa vuoksi. Sen etupää on perinteisen etuhaarukan sijasta ratkaistu eräänlaisella kolmiotukivarrella. Oheinen piirros selvittänee asian parhaiten. Tavoitteena on on ollut mahdollisimman pieni jousitettu massa.
Jousitus ja vaimennus on ratkaistu Öhlinsin elektronisesti säätyvin TTX-vaimentimin. Myös takana on perinteisen keinuhaarukan sijaan multilink-vipuvarsijärjestelmä. Tämä auttaa parempaan stabiiliuteen ja pitoon kovissa kiihdytyksissä. Ja noilla hevosilla siihen varmasti on tarvetta.
Pyörä on muutenkin moderni, sillä siinä on ride-by-wire, valittavissa neljä eri tehokarttaa, 10-asentoinen luistonesto sekä Motecin väripaneelein varustettu mittaristo. Viisipykäläistä vaihteistoa voi käyttää joko perinteiseen tapaan vaihdepolkimesta tai ohjaustangon painikkeista. Voiman välittää takapyörään kardaaniveto.
Edessä on Brembon GP4RX 4-mäntäiset radiaalisatulat sekä kaksi hiilikeraamista levyä. ABS on vakiona. Renkaat ovat 17-tuumaisia, edessä 120/70 ja takana 190/50. Nopeusluokitus on ZR.
Hellfiren on suunnitellut australialainen Tim Cameron, eikä ilmeisesti mikään ihan turha designer olekaan. Lisätietoja Aurora Motorcyclesin nettisivuilta. Pyörän hinnasta ei valitettavasti ole tietoa.