Mission Motorcycles perustettiin 2013 kahden partnerin kesken, ja silloin se ilmoitti kahden eri sähköisen kilpamallin tuotannon käynnistämisestä, Mission R:n ja Mission RS:n. Kummankin tuotanto piti olla rajoitettu 40 kappaleeseen.
Molempien mallien kiihtyvyyden piti olla luokkaa alle 3 sekuntia nollasta sataan ja huippunopeuden noin 240 km/h. Toimintasäteen puolestaan piti oleman jopa 225 kilometriä.
Mission Motorcyclesin perustivat Mark Seeger ja Vincent Ip. Ip kuitenkin jätti yrityksen marraskuussa 2013 ja Mission Motorcycles nosti syytteen Ipiä vastaan väittäen Ipin allekirjoittaneen sopimuksen, jossa Mission Motorcyclesillä oli etuosto-oikeus hänellä oleviin yrityksen osakkeisiin, jos hän jttäisi yrityksen. Ip kuitenkin osti vastasyytteen, jossa väitti, että Seeger kieltäytyi julkistamasta yrityksen taloudellisia tunnuslukuja. Molemmat lakijutut ovat edelleen vireillä.
Vuodesta 2014 lähtien ei ole tuotettu yhtään Mission-moottoripyörää, eikä myöskään ole tiedossa, montako niitä on koskaan tehty. Sekä yrityksen web- että Facebook-sivustot on poistettu näkyviltä, Cyril Huze kertoo.
Aavistelimme Mission Motorcyclesin kohtaloa jo aiemmin kirjoittamassamme jutussa. Samassa jutussa kerroimme myös Brammon ongelmista. Brammohan päätyis sittemmin Polariksen käsiin.
Aiheesta sivuillamme aiemmin: Sähkömoottoripyörien valmistajilla rahoitusongelmia?