Confederate Motorsin P51 Combat Fighterissa on paljon valualumiinisia osia ja siinä on edistyksellinen runkorakenne, joka integroi sekä moottorin että vaihteiston. Pyörä sinänsä lupaa suorituskykyä, jollaisesta ei ole aiemmin kuultu missään luokassa.
Vuonna 2009 Confederate Motors esitteli alkuperäisen P120 Fighterin, joka oli rajoitetun tuotannon täysalumiininen streetfighter, jossa oli uniikki monokokki-runkorakenne ja suunnaton V2-moottori, joka tuotta älyttömästi voimaa. Kuusi vuotta myöhemmin P51 Combat Fighter on toinen kehitysversio tuosta mallista.
P51 on rakennettu kokonaan lentokonealumiinista valetun monokokkirakenteen ympärille. Design sitoo kaikki elementit moottorista lähtien yhdeksi ainokasi yksiköksi, jota Confederate kuvaa sanoin vahvin, väsymättömin ja kevyin rakenne pitämään aisoissa suurimman määrän vääntöä suhteessa painoon, mitä koskaan on moottoripyörämaailmassa saavutettu.
Moottori on 57° V-2, joka on kasvanut 1966:sta 2163 cm3:een. Samalla teho on nostettu 160:stä 200:aan. Vääntöä kone puolestaan rouskuttaa 23,5 Nm. Ja se on oikeasti kova luku. Täytyy vielä muistaa kertoa, että kyse on ilmajäähdytteisestä työntötankomoottorista.
Kuten kuvista näkyy, moottorissa ja pyörässä on läpinäkyviä osia, joten sen "elämää" tai toimintaa voi seurata, samoin polttoainetankin riittävyyttä varsin reaaliaikaisesti.
Etujousitus perustuu uudelleen ajateltuun niskapalkkiarkkitehtuuriin, jossa on täysin säädettävä vaimennin. Takana asetelma on rakennettu uusiksi P120 verrattuna, vaimennin on siirretty vasemmalle puolelle uutta keinuhaarukkaa aiemman keskeissijainnin tilalta.
Jarrut ovat ranskalaisen Beringerin ja takarengas on Pirellin ja se on 240 mm leveä. Aiheesta. Kun vielä lisätään, että pyörä painaa kohtuulliset 226,7 kg, voi vain todeta, että kyseessä on varsin vakavastiotettava streetfighter, jonka kääntöpuolena on tietysti hinta. Hinnat alkaen 119 000 taalaa paikan päällä USA:ssa ilman modauksia. Näitä pyöriä rakennetaan ainostaan 61 kappaletta. Lisätietoja valmistajan sivuilta.