Messujen pressitilaisuudessa Niki Tuuli sai osakseen esitellä Yamahan supersportin YZF-R1:n. Vaikka ratamoottoripyöräilyn ammattilainen onkin, niin virallisesti hän ei vielä saa ajaa Suomen maanteillä esittelemäänsä pyörää, ja omien sanojensa mukaan hän oli ensimmäistä kertaa 1000-kuutioisen pyörän kuskina.
Pressitilaisuuden jälkeen tavoitin ratamoottoripyöräkuskin Kallio Racing -teamin messuosastolta.
Viime kaudella keskeytykset riesana
Miestä jäi harmittamaan viime kauden kisatulos. Ensimmäisten kolmen kisan jälkeen pistejohdossa ollut Niki keskeytti seuraavat kolme kisaa ja vaikka kaikki maaliinajetut kisat johtivat palkintopallille, kokonaistulos riitti neljänneksi.
Harmistumisesta nälkä ja päättäväisyys vain kasvavat, ensi kauden tavoite on kirkkaana mielessä ja sijoitus korkeimmalla pallilla.
Vaikka Niki Tuuli on sarjassaan Suomen ehdoton ykköskuljettaja, ei se tuo vielä mukanaan sellasita taloudellista tilannetta, että hän voisi harjotella niin paljon kuin haluasi. Harjoitteluratamaksut ovat kalliita, ja Suomen valtio ei millään muotoa tue ratamoottoriurheilua.
Jääspeedwayta ja minimotoa
Kun aikaa kisoista ja rataharjoittelusta jää, niin hän tulee Suomeen lempiharrastuksensa eli jääspeedwayn pariin. Joitakin jääratakisoja hän ehti ajaa tänäkin talvena.
Kohtapuoliin Niki on lähdössä Espanjaan harjottelemaan kuudeksi viikoksi. Tosin yksi viikko hurahtaa Minimoto-leirillä, jossa hän jakaa osaamistaan tulevien motokuskien parissa, onhan Niki itsekin aikanaan aloittanut nimenomaan Minimotoista. Leirille Minimotolaisia tulee sekä Suomesta että Espanjasta. Minimotolaisten takuuvarmasti idolinaan pitämä Niki aikoo itse jossakin kohtaa pyörähtää myös MP-15-messujen Minimotoradalla, josta hänet sattumoisin viime vuonna bongasimme.