Ducati Panigale V4 Tricolore 2025. Juhlaväritys on ensi kertaa epäsymmetrinen.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025. Juhlaväritys on ensi kertaa epäsymmetrinen.

Pyörän väritys on ensi kertaa juhlavärityksen historiassa asymmetrinen, kuten oheisista kuvista selviää, ja sen on suunnitellut Centro Stile Ducatin kanssa Aldo Drudi. Valko-puna-vihrein Italian lipun värein maalatussa Panigale V4 Tricoloressa on ylellisiä komponentteja, kuten hiilikuituvanteet, kuivakytkin ja ensi kertaa tuotantopyörässä kisajarrujärjestelmä 338,5 mm:n levyin.

Väritys on moderni tulkinta vuoden 1984 750 F1 -mallista. Tricolore-väritystä on matkan varrella käytetty Ducatin sukupolviensa hienoimmissa superbikeissä, kuten 851 Desmoquattrossa vuonna 1988.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Malli on samalla kunnianosoitus Borgo Panigalessa toimivan yrityksen kisamenestykselle. Se on voittanut MotoGP:ssä nyt kolme vuotta putkeen sekä kuljettajien että valmistajien maailmanmestaruuden ja tänä vuonna valmistajien mestaruuden Superbikessä ja kuljettajien mestaruuden Supersportissa.

Tricoloren numerokilvessä komeilee numero 1 saavutusten kunniaksi.

Pyörän perustana on viime heinäkuussa esitelty Panigale V4 2025. Tricoloressa on tuunattu mallin ratasuorituskykyä. Siinä on viisipuolaiset hiilikuituvanteet, jotka ovat 950 grammaa aiempaa kevyemmät  verrattuna Panigale V4 S:ään, ne pienentävät inertiaa 12 % edessä ja 9 % takana.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025 ja raskaansarjan Bremboa.

Lisäksi Panigale V4 Tricolore on ensimmäinen tuotantopyörä maailmassa, missä käytetään Front Brake Pro -jarrujärjestelmää edessä.Siinä on Brembon halkaisijaltaan 338,5 mm ja paksuudeltaa 6,2 mm T-Drive -jarrulevyt edessä. Nämä on johdettu Superbiken MM-sarjassa käytetyistä. Lisäksi pyörässä on Brembon HypureTM -satulat, jotka on anodisoitu titaanilla.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025. Alumiiniset jalkatapit ovat säädettävät.

Pyörässä on lisäksi kuivakytkin ja säädettävät alumiiniset jalkatapit ja GPS-moduli. Mukana tulee vakiona, mikäli haluaa ajaa radalla, mm. kisakäyttöön sopivat alumiininen polttoainetankin korkki ja muutossarja, jolla voi poistaa rekisterikilven pitimen. Kokonaisuuteen kuuluu vielä Alcantaralla päällystetty istuin, kisatuulilasi ja mittaristossa näkyy erityisanimaatio pyörän käynnistyksen yhteydessä.

Pyörän malli ja valmistusnumero selviää ohjaustangon tuntumaan sijoitetusta koneistetusta alumiiniplatasta. Mukana tulee lisäksi autenttisuustodistus ja moottoripyörän peite.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Panigale V4 Tricolore

Desmosedici Stradale -moottori, 1,103 cm3. Maksimiteho 216 hv / 13,500 rpm. Maksimivääntö 120.9 Nm / 11,250 rpm. 17 litran alumiinitankki. Ducati Electronic Suspension (DES) 3.0, Öhlins NPX-30 paineistettu etuhaarukka, Öhlins Smart EC 3.0 elektroninen hallinta kuten takavaimentimessakin, joka on Öhlins TTX 36. Öhlinsin ohjausiskunvaimennin niin ikään EC 3-0 -ohjattu. Paino nesteineen ilman polttoainetta: 188 kg. Alcantara istuin. Kisatuulilasi. Kuivakytkin. Mittaristossa erityisanimaatio. Säädettävät alumiiniset jalkatapit. Front Brake PRO jarrujärjestelmä: kaksi Brembo 338.5 x 6.2 mm T-drive tuuletettua etulevyä, Brembo HypureTM satulat, Brembo MCS 19.21 pumppu. Hiilikuituvanteet. Myös muita hiilikuituosia. GPS-moduli. Moottoripyörän peite. 

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025.