Saksalainen Thunderbike-niminen custom-talli on lähestynyt Harley-Davidson Softail Heritage Classicia tavalla, joka nostattaa hyväksyvän hymyn suupieliin: kun sen näkee, niin kaikki vaikuttaa ilmiselvältä, mutta ainakaan allekirjoittanut ei olisi osannut kuvitella näin hienovaraisen kokonaisvaltaista "Metsästäjän pyörää".
Hunter's Ride on prätkä, joka näyttää sellaiselta, jota (sala?) metsästäjä voisi käyttää ajaessaan saaliin perään jonnekin kauas. Mutta vain näyttää. Esimerkiksi hirven raahaaminen erämaasta kotiin moottoripyörällä kuulostaa varsin vaateliaalta tehtävältä, joten unohdetaan asian käytännöllinen puoli, ja keskitytään nauttimaan ulkonäöstä ja mielenkiintoisista ratkaisuista.
Mitä tulee "äänettömän ajon moodiin" Hunter's Ride'llä, se perustuu pyörässä käytettyihin Jekill & Hyde -äänenvaimentimiin, joiden malli on Shorty Slashcut. Kyseisissä vaimentimissa on elektronisesti ohjattu äänenhallinta. Vasemman ohjaustangon napinpainalluksella äänimaailma on tasoltaan kovimmalla mahdollisella voimakkuudella. Luvassa pitäisi olla sopivaa jytinää, mutta äänen voimakkuus on silti aina laillisten rajojen sisäpuolella. "Tätä moodia ei metsästyskäytössä voisi käyttää".
Mutta kun painat nappia uudelleen, tilanne muuttuu. "Prätkä vierii omaan naapurustoosi melkein pelottavan hiljaa. Ja jos se ei pelota asuntoluottojen kanssa painiskelevia naapureitasi, se tuskin pelottaisi peuraakaan. Emme ole vielä kokeilleet hirvieläinten kanssa, mutta olemme tulleet naapureiden kanssa hyvin toimeen siitä lähtien," kerrotaan Thunderbiken sivustolla.
Hunter's Riden värimaailma on sammaleisen metsän vihreä, ja sen grafiikat mielenkiintoisia puhumattakaan huippuhienosta istuimesta ja muista nahkasomisteista. Se näyttää siltä, että jossain toisessa rinnakkaistodellisuudessa Sherwoodin Iloiset Veikot Robin Hoodeineen ajaisivat tällaisilla pyörillä Nottinghamin seriffiä jahdaten.
Ulkonäön ja värimaailman lisäksi suuri muutos normi Heritageen on uudet vanteet: edessä 21 ja takana 18 tuumaa, verrattuna alkuperäisiin normaaleihin 16 tuuman vanteisiin. Vanteet ovat väritykseltään mustaa ja metallia, joten sopivat hyvin uuteen värimaailmaan. Samalla pyörää on madallettu 30 mm takaa ja myös etuteleskooppia on laskettu alemmas. Myös etulokasuoja on uusittu.
Vaikuttava yksittäinen uusi osa on myös Atlas-ohjaustanko, joka on paksuudeltaan 45 mm, sekä sen nostin. Paksu stonga mahdollistaa hydrauliikkaletkujen vedon tangon sisäpuolella. Myös kytkin on muutettu hydraulisesti ohjatuksi.
Kuten kuvista – varsinkin H-D Heritage-fanit – näkevät, pyörään on tehty paljon muitakin mielenkiintoisia muutoksia. Kyllä, tämä olisi pyörä, jonka Robin Hood'kin valitsisi, ja unohtaisi varmaan peurojen metsästämisen kokonaan. Ehkä hän sen sijaan hyödyntäisi hiljaista ajomoodia Lady Marionin luo suhatessaan...
Lähde: Thunderbike.